Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
1. Wybory - XXXIX Liceum Ogólnokształcące im. Lotnictwa Polskiego
Zmiany dotyczące zapisów w Regulaminie Samorządu Uczniowskiego zostały wprowadzone po uprzednim zwołaniu nadzwyczajnej sesji przez władze samorządu i na wyraźne ich życzenie i prośbę. Już przy okazji podsumowania pierwszego zadania w planie projektu, uczniowie zostali poinformowani o podjęciu kolejnych kroków, tj. przeanalizowaniu obowiązujących zapisów regulaminowych. Zmiany obejmowały nieakualne przepisy w starym Regulaminie Samorządu Uczniowskiego, który został rozesłany i przedstawiony Uczniom do wglądu. Pierwszy etap prac obejmował działania w samorządach klasowych, które zgłaszały propozycje ewentualnych poprawek, uwag i adnotacji, które powinny zostać uiszczone w nowym regulaminie. Przewodniczący, każdej klasy miał za zadanie spisać notatkę i przekazać ją władzom samorządu. Następnie, projekt zmian został przedstawiony władzom samorządu na zorganizowanej nadzwyczajnej sesji, w trakcie której odbyła się dyskusja nad poprawkami oraz ustalono ostateczną wersję dokumentu uwzględniającego wszystkie proponowane zmiany. Regulamin został przedstawiony Dyrekcji szkoły do wglądu a następnie w wersji poprawionej umieszczony na stronie szkoły. Zmiany dotyczyły ilości Opiekunów Samorządu Uczniowskiego, nowych żródeł komunikacji pomiędzy Zarządem a Uczniami oraz zmianą nazwy szkoły w związku z przekształceniem Zespołu Szkół w Liceum Ogólnokształcące. Regulamin ze zmianami został powieszony na ścianie w szkole w widocznym miejscu aby wszyscy Uczniowie mogli zapoznać się z jego treścią, został on również umieszczony na stronie szkoły.
W realizację projektu oprócz zespołu projektowego zaangażowani byli wszyscy uczniowie tworzący zespoły klasowe oraz Dyrekcja szkoły. Przedstawienie propozycji zmian władzom samorządu wymagało uprzedniego przeanalizowania przez całą społeczność szkolną dotychczasowych zapisów znajdujących się w regulaminie a zgłoszone poprawki w finalnym etapie prac musiały zostać zaakceptowane i zatwierdzone przez Dyrekcję szkoły.
Najtrudniejsze w realizacji zadania było zebranie wszystkich uczniów w zespołach klasowych w tym samym czasie i przeanalizowanie przez nich zmian w regulaminie. Propozycje zgłoszonych poprawek należało przedstawić dużo wcześniej władzom samorządu m.in. na posiedzeniu zarządu, a także Dyrekcji. Czas nas gonił, a nieuchronnie zbliżała się również przerwa świąteczna. By usprawnić przepływ informacji między osobami zaangażowanymi w projekt a opiekunami samorządu stworzyliśmy specjalną grupę na facebooku, która umożliwiła nam szybki kontakt i pomogła w wymianie myśli.
Niewątpliwym sukcesem było zaangażowanie w zadanie całej społeczności szkolnej, która poczuła, że ma rzeczywisty wpływ na to, co dzieje się w szkole. Wspólna praca sprzyjała umocnieniu więzi między uczniami i nauczycielami, zwiększeniu poczucia przynależności do struktur samorządu. Cieszymy się również z tego, że ilość opiekunów samorządu została zwiększona z dwóch do czterech, co z pewnością wpłynie też na efektywność prac komisji oraz zapewni większy nadzór nad projektami i przedsięwzięciami organizowanymi przez uczniów.
Droga Grupo,
Bardzo Wam dziękuję za uzupełnienie relacji. Cieszę się, że udało Wam się wprowadzić zmiany w regulaminie. Zwykle jest to dość długi i trudny proces, ale jeśli się wie, co należy poprawić, to już jest „z górki”. Do tej wiedzy – co poprawić zwykle dochodzi się procesowo, szuka się najbardziej optymalnych rozwiązań, konsultując je z całą społecznością szkolna. Wy w analizę zmian zaangażowaliście wszystkich uczniów – brawo!
Podmieńcie proszę link na bardziej precyzyjny. W BIP jest wiele dokumentów, możliwe, że czytającym nie będzie chciało się szukać odpowiedniego.
Pozdrawiam serdecznie
---------------------------------------------
Droga Grupo,
Dziękuję za dodanie relacji w obszarze „Wybory”. W Waszym zadaniu podjęliście się zmian w regulaminie SU. To bardzo ważny dokument szkolny, regulujący pracę całej szkolnej społeczności.
Wasza relacja jest niestety niekompletna. Bardzo proszę o odniesienie się w relacji do:
- Jakie były poszczególne etapy tworzenia nowego regulaminu lub wprowadzania zmian w starym? W tym drugim wypadku podajcie co najmniej dwa przykłady wprowadzonych poprawek.
- Jak poinformowaliście społeczność szkolną o treści nowego regulaminu lub zmianach w starym?
Pozdrawiam serdecznie
- Zaloguj się aby dodać komentarz.