Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa CET w Kowalach
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
1.Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Wszystko zaczęło się od wyjazdu SU do kawiarni, gdzie w miłej atmosferze przy herbacie i ciastku. Ustaliliśmy plan działń na cały rok, w związku z realizacją projektu Szkoła Demokracji. To tam podjęliśmy decyzję o stworzeniu drzewa pomysłów Dlaczego drzewo? Hmm, szukaliśmy czegoś co przyciągnie wzrok i nie tylko naszych uczniów. Skrzynka pomysłów, plakaty, ankiety już były. Postawiliśmy na drzewo! Koordynatorem akcji została Ola.

Stworzyliśmy plan działania:

- do 16 listopada przygotujemy szblon liścia,

- do30 listopada przygotowujemy drzewo i wycinamy skopiowane liście,

- do 3 grudnia umieszczamy ogłoszenie, w którym wyjaśnimy uczniom sposób działania (wpisanie na liściu swojego pomysłu związanego z naszą szkołą lub życiem w naszej szkole) i zawieszeniu go na drzewie,

- do 11 grudnia zbieramy pomysły od naszych uczniów,

- do 18 grudnia podsumowujemy je,

- do 11 stycznia umieszczamy pomysy na plakacie i wpisujem do kalendarza  SU.

Po podsumowaniu pomysłów naszej społecznmości uczniowskiej zauważyliśmy, że w znacznym stopniu pokrywają się one z naszymi pomysłami i już zaplanowanymi działaniami.

Postanowiliśmy, że do kalendarza działań SU wpiszemy :

1. Organizację konkursów literackich  - Pani bibliotekarka już z nami współpracuje i wieczorki poetyckie odbywają się.

2. Lekcje rysowania.

3. Szafki na klucz w starej części szkoły - przekazaliśmy informację Dyrekcji.

4. Bale dla klas 4-7 - najbliższy bal karnawałowy odbędzie się po feriach.

5. Spotkania z innymi szkołami i osobami - myślimy nad tym.

6. Przedstawienia - 24 stycznia klasy VI i VII wybierają się na spektakl pt. ,,Balladyna", natomiast 5 marca klasy V, VI i VII udadzą sie na spektakl ,,Oskar i Pani Róża".

7. Zajęcia z aktorstwa - myślimy nad tym.

8. Wyższe stoły i krzesła na stołówce szkonej - przekazaliśmy informacjhę Dyrekcji.

9. Cichy pokój do odpoczynku i nauki - już funkcjonuje w bibliotece.

10. Zajęcia z malarstwa - myślimy nad tym.

11. Inne mundurki - Pan Dyrektor już zgodził się na dołączenie do mundurka szkolnego wygodnej bluzy z kapturem. Natomiast SU ogłosiło konkurs na zaprojektowanie loga szkoły, które miałoby na niej widnieć.

12. Pizza w piątki - w każdy piątek to niemożliwe, ale będziemy pertraktować o zgodę na pizzę choć raz w semestrze :)

13. Zajęcia z gotowania - myślimy nad tym.

14. Świeży sok na stołówce - do zrobienia co jakiś czas :)

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Wszyscy uczniowie naszej szkoły - każdy kto wyraził chęć podzielenia się własnym pomysłem.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Znalezienie miejsca w szkole na drzewo :) i tak jak zwykle - walka z szybko uciekającym czasem.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Za sukces uważamy to, że bardzo duża ilość pomysłów uczniów już została zrealizowana lub jest w trakcie realizacji. Doszliśmy do wniosku, że nasze spostrzeżenia pokrywają się z pomysłami reszty uczniów naszej szkoły.

Zdecydowana wiekszość uczniów prosiła o powrót dzwonków (od jakiegoś czasu nie ma ich, trzeba samemu pilnować czasu rozpoczęcia i zakończenia lekcji). Sprawa ta podzieliła naszą szkolną społeczność na jej zwolenników i przeciwników. Postaraliśmy się, aby zakończenie lekcji sygnalizowała muzyka z radiowęzła, natomiast jej wyciszenie sygnalizuje jej rozpoczęcie. Musimy jeszcze zbadać poziom zadowolenia uczniów z takiego rozwiązania

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga grupo,

jak widać drzewa sprawdzają się nie tylko w lesie i w parku. Bardzo fajnie, że szukając pomysłu na zbieranie daych, wyszliście poza te rozwiązania, które już znacie.

Bardzi dobrze przygotowaliście się do akcji - spisaliście harmonogram, pojawiła się koordynatorka. Świetnie, że pomysły szkolnej społczności zostaly wpisane do kalendarza szkoły. Mam nadzieję, że uda się znaleźć osobę do prowadzenia zajęć z aktorstwa lub malarstwa. Jestem przekonana, że w szkole Centrum Aktywności Twórczej znajdą się osoby, które takie zajęcia przeprowadzą.

Jedna rzecz mnie zastanawia - w jaki sposób dokonywaliście selekcji pomysłów uczniów i uczennic? Możliwe, że do realizacji wzięliście pod uwagę wszystkie zgłoszone pomysły, jednak z relacji to nie wynika.

Co do dzwonków - dajcie znać, jak przyjeło się Wasze rozwiązanie z wyciszaniem muzyki z radiowęzła.

Życzę Wam powodzenia w realizacji pomysłów, Joanna Gus

Komentarze

Selekcji pomysłów dokonali przedstawicieli SU w naszej szkole. To znaczy podliczyli, jak często dana propozycja  powtórzyła się. Wzięliśmy pod uwagę w zasadzie wszystkei głosy, weliminowaliśmy jedynie te niemożliwe lub niedorzeczne, typu budowa basenu w szkole, czy powiększenie boiska.