Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
4. Podejmowanie decyzji - Zespół Szkół Publicznych w Szewnie
Po spotkaniu w Krakowie, podczas podróży do domu, dyskutowałyśmy już na temat zadań, które nas czekają. Uczniowie już od dawna chcieli mieć w szkole kąciki dla siebie, aby umilić sobie przerwy, bądź czas przed lekcjami lub czas oczekiwania na rodziców. Podczas ewaluacji pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2016, jednym z postulatów na następny rok była chęć organizacji przestrzeni szkolnej. Przy współpracy z Rodzicami w roku 2017 każda klasa przygotowała ławeczki, które ustawiono w szkole i jej otoczeniu, a cieszą się one dużym zainteresowaniem. Aby ta przestrzeń miała charakter bardziej zabawowy, brakowało kolejnego bodźca, no i funduszy. Wkraczając w projekt nasz pomysł wpisał się zatem w założenia Szkoły Demokracji i był kolejnym argumentem dla Dyrekcji, która wsparła inicjatywę uczniów i powstały kąciki zaprojektowane dzięki pomysłom Rady Samorządu Uczniowskiego. Każdy znajdzie tam coś dla siebie:
- "Zakątek finezyjny" - miejsce na tworzenie arcydzieł
- "Zaułek - czytadełko" - miejsce na czytanie mimo hałaśliwych przerw
- "Kątek miłośników gier planszowych" - miejsce na zdobycie nowego kompana
Kąciki ewaluują - arcydzieła się zmieniają, książek i gier przybywa, lub są zmieniane.
Jak doszło do szczęśliwego zakończenia?
- pomysły uczniów
- wyranie najlepszych z nich (głosowanie)
- wybranie miejsca
- udanie się z planem do Dyrekcji
- ułożenie regulaminu kącików
- zakup pomocy
- uśmiechy uczniów z powodu poczucia siły sprawczej
Do realizacji zadania włączyła się Dyrekcja szkoły oraz pani Katarzyna Kwiatkowska (liderka zespołu nauczania daltońskiego).
Najtrudniejszym zadaniem było (i jest nadal) przekonanie uczniów, że tworzenie wspólnej przestrzeni to działanie dla wszystkich uczniów i należy je szanować.
Sukcesem jest już samo w sobie powstanie kącików. Udowodniliśmy, że cierpliwość jest nagradzana. Dumni jesteśmy także, że ucznioiwe sami doszli do wniosku, iż trzeba napisać regulaminy kącików, w których redagowaniu pomagała pani Katarzyna.
Dzięki za dodanie relacji! :)
Świetnie, że poszliście za rzeczywistą i rozpoznaną potrzebą uczniów (kącik dla siebie). Bardzo mi się podobają Wasze pomysły na kąciki, szczególnie "Kącik miłośników gier plaszowych" może sprzyjać integracji. :) Każdy z nich odpowiada na inną potrzebę, a co najważniejsze - pomysły na nie pochodzą od Was! Dzięki za przedstawienie poszczególnych etapów działania! Wspaniale, że daliście uczniom możliwość wyboru poprzez głosowanie. Ustalenie regulaminów z pewnością było nie lada wyzwaniem, ale wyglądają bardzo przyjaźnie i pomagają także wytłumaczyć, do czego przeznaczone jest miejsce - dobra robota! Gratulacje sukcesu, jakim jest z pewnością powstanie zarówno kącików, jak i regulaminu. Cieszymy się z tego, że to działanie przyniosło Wam wiele satysfakcji! Mamy nadzieję, że z czasem przyjdzie także poczucie współtworzenia przestrzeni i szacunek dla nich.
Dzięki za zdjęcia, które pokazują owoc Waszej pracy. Kąciki wyglądają bardzo przyjaźnie. Wielkie gratulacje całego działania! Życzymy przyjemnego korzystania z tych miejsc i czekamy na kolejne relacje!
- Zaloguj się aby dodać komentarz.