Obrazek użytkownika Zespół Szkół Publicznych w Szewnie
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Po spotkaniu w Krakowie, podczas podróży do domu, dyskutowałyśmy już na temat zadań, które nas czekają. Uczniowie już od dawna chcieli mieć w szkole kąciki dla siebie, aby umilić sobie przerwy, bądź czas przed lekcjami lub czas oczekiwania na rodziców. Podczas ewaluacji pracy Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2016, jednym z postulatów na następny rok była chęć organizacji przestrzeni szkolnej. Przy współpracy z Rodzicami w roku 2017 każda klasa przygotowała ławeczki, które ustawiono w szkole i jej otoczeniu, a cieszą się one dużym zainteresowaniem.  Aby ta przestrzeń miała charakter bardziej zabawowy, brakowało kolejnego bodźca, no i funduszy. Wkraczając w projekt nasz pomysł wpisał się zatem w założenia Szkoły Demokracji i był kolejnym argumentem dla Dyrekcji, która wsparła inicjatywę uczniów i powstały kąciki zaprojektowane dzięki pomysłom Rady Samorządu Uczniowskiego. Każdy znajdzie tam coś dla siebie:

- "Zakątek finezyjny" - miejsce na tworzenie arcydzieł 

- "Zaułek - czytadełko" - miejsce na czytanie mimo hałaśliwych przerw 

- "Kątek miłośników gier planszowych" - miejsce na zdobycie nowego kompana 

Kąciki ewaluują - arcydzieła się zmieniają, książek i gier przybywa, lub są zmieniane. 

Jak doszło do szczęśliwego zakończenia?

- pomysły uczniów

- wyranie najlepszych z nich (głosowanie)

-  wybranie miejsca 

- udanie się z planem do Dyrekcji

- ułożenie regulaminu kącików

- zakup pomocy 

- uśmiechy uczniów z powodu poczucia siły sprawczej 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Do realizacji zadania włączyła się Dyrekcja szkoły oraz pani Katarzyna Kwiatkowska (liderka zespołu nauczania daltońskiego).

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejszym zadaniem było (i jest nadal) przekonanie uczniów, że tworzenie wspólnej przestrzeni to działanie dla wszystkich uczniów i należy je szanować.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem jest już samo w sobie powstanie kącików. Udowodniliśmy, że cierpliwość jest nagradzana. Dumni jesteśmy także, że ucznioiwe sami doszli do wniosku, iż trzeba napisać regulaminy kącików, w których redagowaniu pomagała pani Katarzyna.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzięki za dodanie relacji! :)

Świetnie, że poszliście za rzeczywistą i rozpoznaną potrzebą uczniów (kącik dla siebie). Bardzo mi się podobają Wasze pomysły na kąciki, szczególnie "Kącik miłośników gier plaszowych" może sprzyjać integracji. :) Każdy z nich odpowiada na inną potrzebę, a co najważniejsze - pomysły na nie pochodzą od Was! smiley Dzięki za przedstawienie poszczególnych etapów działania! Wspaniale, że daliście uczniom możliwość wyboru poprzez głosowanie. Ustalenie regulaminów z pewnością było nie lada wyzwaniem, ale wyglądają bardzo przyjaźnie i pomagają także wytłumaczyć, do czego przeznaczone jest miejsce - dobra robota! yes Gratulacje sukcesu, jakim jest z pewnością powstanie zarówno kącików, jak i regulaminu. Cieszymy się z tego, że to działanie przyniosło Wam wiele satysfakcji! laughMamy nadzieję, że z czasem przyjdzie także poczucie współtworzenia przestrzeni i szacunek dla nich.

Dzięki za zdjęcia, które pokazują owoc Waszej pracy. Kąciki wyglądają bardzo przyjaźnie. Wielkie gratulacje całego działania! Życzymy przyjemnego korzystania z tych miejsc i czekamy na kolejne relacje! smiley