Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Wiktorówku
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

W tygodniu poprzedzającym realizację wyzwania samorząd uczniowski przygotował dla nauczycieli i uczniów krótką informację o przebiegu realizacji tego działania w naszej szkole. Następnie na godzinie wychowawczej uczniowie wraz z wychowawcami przeprowadzili dyskusje, w czasie których wypowiadali się na temat motywacji do nauki. Zebrane wnioski każda klasa przedstawiła na plakatach, które zostały umieszczone na holu szkoły aby wszyscy uczniowie mogli się z nimi zapoznać. Kolejnym etapem realizacji wyzwania było spotkanie przedstawicieli klas i na podstawie zebranych informacji stworzono ranking motywacji uczniów naszej szkoły a następnie uczniowie przygotowali prezentację multimedialną, która zawierała zarówno wyjaśnienie pojęcia motywacji, rodzaje motywacji jak również podsumowywała dyskusje uczniów. Wyciągnięto wnioski, że uczniowie naszej szkoły uczą się głównie z myślą o przeszłości, mając świadomość , że dobre wykształcenie zapewni im lepszy start w dorosłe życie. Zdarzają się jednak tacy, których motywują nagrody, dobre oceny i otoczenie zewnętrzne np. rodzice. Nieliczni uczniowie przyznają, że motywacją są dla nich ponoszone porażki. Podsumowując całe wyzwanie uczniowie zorganizowali spotkanie z Panią dyrektor i nauczycielami na którym zaprezentowali wcześniej przygotowaną prezentację multimedialną w której zapoznali nauczycieli z wnioskami uczniów na teamt motywacji do nauki oraz opowiedzieli czym dla nich jest motywacja. Po zakończonej prezentacji nauczyciele mieli możliwość zadawania pytań, na które uzyskali od uczniów wyczerpujące odpowiedzi. Ucziowie wyrazili swoją opinię na temat realizacji tego wyzwania i postawienia się w roli nauczyciela. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zaangażowana była całą społeczność szkolna, poprzez zorganizowanie w klasach dyskusji, następnie omówienie wyników przez przedstawicieli klas, przygotowanie prezentacj i zaprezentowanie jej nauczyycielom przez uczniów. 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze w realizacji wyzwania było początkowe oniesmielenie uczniów na etapie dyskusji klasowych ale z pomocą nauczycieli i po pierszych wypowiedziach inni chętnie włączyli się w dyskusję i dzielili się swoimi przemyśleniami. 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem w realizacji tego wyzwania było zaangażowanie całej społeczności szkolnej oraz możliwość jeszcze lepszego poznania siebie i swoich priorytetów. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

wzorowo przeprowadziliście wyzwanie, za co należą Wam się wielkie gratulacje! laugh Zaczęliście od poinformowania o całym procesie - wielkie brawa! Zawsze trzeba dbać o ten etap informacyjny, by adresaci naszych działań byli zorientowani. Przedstawiliście wnioski na plakatach - dobry pomysł! Opracowaliście również motywatory uczniów i zgłębiliście to pojęcie. Świetnie, że przygotowaliście materiał z takim zaangażowaniem i pokazaliście go nauczycielom, a także była przestrzeń do wymiany myśli z nimi. Udało Wam się ustalić, że to dobra przyszłość najbardziej motywuje uczniów i zewnętrzne czynniki jak nagrody. Może warto zastanowić się, jak wesprzeć uczniów w motywacji do nauki i wpłynąć na jej wzrost w odpowiedzi na te ujawnione odpowiedzi uczniów? Może jakieś konkretne działania?

Dzięki za zdjęcia - widać na nich, że bardzo staraliście się podczas realizacji wyzwania. Cieszymy się, że zaangażowaliście całą szkołę, a uczniowie mogli lepiej poznać siebie. Mamy nadzieję, że ta samoświadomość pomoże Wam i uczniom efektywniej uczyć się w przyszłości.

Brawo! smiley