Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 51, im. Jana Pawła II we Wrocławiu
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Pomysł na stworzenie takiego sposobu komunikacji pojawił się już w zeszłym roku, gdy nasza szkoła zaczęła funkcjonować w dwóch budynkach i stałe informowanie uczniów o podejmowanych przez nas działaniach zostało bardzo utrudnione, a i też cała społeczność uczniowska miała z nami niewielki kontakt, gdyż musieli poszukliwać nas w innym budynku, niż mieli zajęcia. Z tego powodu ustaliliśmy z samorządami klasowymi, że najlepszym sposobem na zminimalizowanie tych kłopotów będzie umieszczenie w obu budynkach tablic, na których będziemy co miesiąc umieszczać informacje o planowanych przez nas działaniach, natomiast obok nich zawiesimy także skrzyneczki, do których uczniowie będą mogli wrzucać listy do nas z informacjami zwrotnymi na temat naszych działań oraz z prośbami i pomysłami, jakie mają i które można byłoby realizować w naszej szkole. Dodatkowym działaniem jakie podjęliśmy było ustanowienie przez nas dyżurów, w czasie których czekamy na uczniów chcących z nami porozmawiać lub zadać pytania dotyczące podejmowanych przez nas działań.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W relaizację wyzawania, oprócz Samorządu Uczniowskiego, zaangażowani byli także uczniowie z samorządów klasowych oraz Dyrekcja i pracownicy obsługi technicznej naszej szkoły- nasz niezastąpiony Pan Zbyszek  

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Największym problem, jak zwykle, było skoordynowanie działań w dwóch budynkach szkoły, zorganizowanie zebrania samorządów klasowych oraz poinformowanie uczniów o podjętych przez nas działaniach. 

 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Uważamy, że naszym sukcesem jest zaangażowanie i zmotywowanie do działań pozostałych uczniów i pracowników szkoły. Bardzo nas ucieszyło, że spotkaliśmy się z pozytywnym odbiorem tego co zaproponowaliśmy i zrobiliśmy, nikt nie zapytał "po co nam to". A po paru dniach pojawiły sie pierwsze listy z pomysłami na ciekawe działania, które będziemy realizować w przyszłości. Dzięki temu wszyscy uczniowie zaangażowali się w pracę Samorządu Uczniowskiego.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga grupo,

Wasz pomysł na usprawnienie komunikacji w szkole jest bardzo dobry, ponieważ odnosi się do sytuacji, gdzie lekcje odbywają się w różnych budynkach. To dobrze, że w realizacji braliście pod uwagę pomysł, który powstał w ubiegłym roku.

W relacji piszecie, że wyzwaniem było poinformowanie w szkolnej społeczności o tym rozwiązaniu, brakuje jednak informacji w jaki sposób ponformowaliście szkolną społeczność o Waszej inicjatywie.

Czytając Waszą relację mam wrażenie, że ta tablica jest bardziej dla Was (władz SU), a nie samego samorządu - młodzież może wysłać Wam pomysł lub informację zwrotną w skrzynce, może przyjść na spotkanie i "porozmawiać lub zadać pytania dotyczące podejmowanych przez nas działań". No dobra, a jeśli ktoś spoza władz SU organizuje coś w szkole - to może coś powiesić na tablicy? Cytując wytyczne do wyzwania: "Każdy uczeń i uczennica może posłużyć się tym środkiem przekazu w komunikacji z innymi" - czy rzeczywiście korzystanie z Waszej tablicy jest dla każdego? Może warto przemyśleć opcję, by tablica była również miejscem ogłoszeń całej społeczności szkolnej (może to się odbywać po akceptacji ogłoszenia, ale zasady korzystania powinny być jasne).

Realcja nie wymaga poprawy, jednak proszę Was o refleksję dotyczącą równości w korzystaniu z tablic.

Pozdrawiam