Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 2
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Postanowiliśmy zrobić kącik relaksu w naszej szkole. Zapytaliśmy, więc uczniów gdzie najbardziej chcieliby, aby powstało takie miejsce. Większość wybrała bibliotekę. Dlaczego? Ponieważ, każdy może przyjść i posiedzieć w ciszy oraz poczytać książki. Uzgodniliśmy z dyrektorem czy byłaby taka możliwość stworzenia kącika i zgodził się. Uczniowie na początku musieli pomóc zagospodarować bibliotekę tak, aby znalazło się tam miejsce. Przesuwali regały ( z pomocą dorosłych), przenosili oraz ustawiali książki na regałach. Następnie wysprzątali bibliotekę. Klasy miały za zadanie zrobić pufy i poduszki z znalezionych materiałów w domu. Niektóre pufy zostały zakupione. W bibliotece, także nie zabrakło miejsca na stoliki, gdzie uczniowie mogą po cichu się uczyć i rozwiązywać zadania. Zaangażowani byli uczniowie, rodzice, nauczyciele i dyrektor. Na początku wiosny kącik był już gotowy. W taki sposób uczniowie mają teraz miejsce w szkole, które zorganizowali sami i tam, gdzie chcieli, a efektem naszej pracy napewno jest dobre samopoczucie uczniów.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Zaangażowany był zespół projektowy, uczniowie, rodzice, nauczyciele oraz dyrekcja.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze było zebranie materiałów i przygotowanie biblioteki do zorganizowania kącika.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Za sukces uważamy to, że uczniowie mają w szkole kącik, który chcieli i mogą spokojnie spędzać tam przerwy.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

świetnie, że udało Wam się zorganizować taki kącik przeznaczony specjalnie dla Was! Warto docenić to, że zapytaliście uczniów, w jakim miejscu chcieli, by go zorganizować. Jesteśmy ciekawi, dlaczego właśnie taki sposób zaaranżowania przestrzeni wybraliście? Z czego to wynikało? Zmieniliście przestrzeń wedle swoich potrzeb i zorganizowaliście potrzebne materiały i pufy (ile udało Wam się ich stworzyć ze zgromadzonych materiałów?). W Wasze działanie włączyliście także nauczycieli, dyrekcję i rodziców, co jest bardzo pozytywne i warto docenić ich wsparcie dla Waszej inicjatywy.

Jedna kwestia do refleksji - fajnie by było w kąciku odpoczynku także porozmawiać, pośmiać się czy w coś pograć. Warto się zastanowić, czy biblioteka, która ma swoje zasady i powinno się w niej zachować ciszę nie ogranicza tej swobody do relaksu. Z pewnością jest mniej możliwości przez obowiązujące w niej zasady. Także godziny jej działania sa ograniczone, więc kącik nie jest dostępny zawsze. Może w przyszłym roku warto stworzyć drugi kącik w innym miejscu, który pozwoli na bardziej swobodną atmosferę i więcej form relaksu? wink

Niemniej widać, że włożyliście wiele pracy w to działanie i co najważniejsze osiągnęliście sukces! Teraz macie miejsce, w którym możecie wygodnie odpocząć na przerwach i stworzyliście je właśnie Wy! Wielkie gratulacje!! Pozdrawiamy! smiley