Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Wiktorówku
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO: Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia.
Data ostatnich wyborów: 
wtorek, Września 25, 2018
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

W tym roku nasza szkoła przystąpiła do programu „ Samorządy Mają Głos”.  Program miał na celu zorganizowanie demokratycznych wyborów do władz Samorządu Uczniowskiego oraz uświadomienie jak najwięcej osób, jak ważne jest świadome zabieranie głosu w każdych wyborach, a tym samym wskazanie swoich przedstawicieli.

            25 września uczniowie z klas I –VIII wzięli udział w wyborach nowego Samorządu Uczniowskiego. W tym roku 9 uczniów wyraziło chęć kandydowania. Po zgłoszeniu swojej kandydatury uczniowie przygotowali plakaty, w których zaprezentowali swój program wyborczy. Wszystkie hasła wyborcze zostały wywieszone na korytarzu szkolnym, aby można się było z nimi zapoznać. Przed wyborami dla wszystkich uczniów naszej szkoły została zorganizowana debata wyborcza, na której poszczególni kandydaci opowiedzieli kilka słów o sobie i swoich zainteresowaniach, a następnie krótko omówili jakie działania chcieliby podjąć i zrealizować oraz odpowiadali na pytania uczniów.
             W dniu wyborów uczniowie głosowali w bibliotece specjalnie przygotowanej do tego wydarzenia. W wyborach głosowało 125 uczniów z czego 124 oddało ważny głos , frekwencja wyniosła 95%.   
Nad prawidłowym przebiegiem głosowania czuwała komisja uczniowska, która zadbała o to aby wybory zostały przprowadzone w sposób demokratyczny czyli aby były: powszechne, równe, tajne, bezpośrednie i większościowe. Uczniowie pobierali od komisji specjalnie do tego przygotowane karty do głosowania składając na liście podpis oraz zostali poinstruowani w jaki sposób zagłosować aby głos był ważny. Następnie siadali w miejscach wyznaczonych do głosowania i dokonywali wyboru robiąc znak X przy jednym kandydacie. Ostatnim krokiem głosujących było wrzucenie kart do specjalnej zapieczętowanej urny. Po zakończeniu głosowania, które przebiegało od pierwszej do ostatniej lekcji komisja rozdzieliła  głosy naważne i nieważne, podliczyła głosy i spisała protokół z wyborów. Następnego dnia na apelu komisja wyborcza przedstawiła całej społeczności szkolnej wyniki wyborów, które zostały umieszczone na tablicy informacyjnej. 

 

 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zaangażowani byli wszyscy uczniowie oraz nauczyciele.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejszym elementem wyzwania było głosowanie przez uczniów klasy pierwszej, ponieważ nie wszyscy potrafili przeczytać imion i nazwisk kandydatów, dlatego wymagało to zaangażowania do pomocy nauczyciela, który pomógł odczytać karty do głosowania.  Jednak mimo tych trudności udało się w prawidłowy sposób przperowadzić głosowanie.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Ogromnym sukcesem było zaangażowanie i rzetelne podejście uczniów i nauczycieli do realizacji tego zadania. Uczniowie dzięki zdobytym wcześniej informacjom zarówno na lekcjach,podczas debaty i  z tablicy informacyjnej dotyczącej wyborów do władz SU z wielką odpowiedzialnością oddawali swoje głosy, czego dowodem była tylko jedna karta do głosowania nieważna. 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzięki za dodanie relacji! :)

Świetnie, że zdecydowaliście się rozpocząć program od przeprowadzenia demokratycznych wyborów! :) Plakaty i debata to doskonałe sposoby na przybliżenie kandydatów uczniom i możliwość zaprezentowania się. Bardzo wysoka frekwencja - brawo! :)

Gratulacje także dla komisji uczniowskiej, która czuwała nad przebiegiem wyborów. Z Waszego opisu wynika, że wszystkie czynności istotne przy wyborach przebiegały w prawidłowej kolejności i zorganizowaliście ich przebieg w bardzo dobry sposób. Po zdjęciach widać, że bardzo się staraliście, aby wszystko odbywało się w najlepszym porządku.

Dzięki za dołączone wyniki - bardzo duża frekwencja! Wasza ordynacja wyborcza zawiera odpowiednie zapisy i procedury, co jest bardzo ważne. Przede wszystkim wszystkim przysługuje czynne i bierne prawo wyborcze oraz opisany został proces głosowania - brawo! Może warto w przyszłości wprowadzić jeszcze jeden element, a mianowicie legitymowanie uczniów przed podpisem? Warto również, aby w komisji zasiadali niekadydujący uczniowie.

Spisaliście się na medal i oby tak dalej! :) Czekamy na następne relacje!