Obrazek użytkownika Publiczna Szkoła Podstawowa im.Marii Konopnickiej w Suchowoli
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Podczas zebrania SU Uczniowie i Uczennice postanowili wprowadzić stały środek komunkacji pomiędzy uczniami i władzami SU. Długo zastanawialiśmy się, nad tym dzięki czemu informcje i pomysły mogłyby dotrzeć do szerszej liczby uczniów. Głównym miejscem komunikacji stała się tablicaogłoszeń SU, która znajduje się na piętrze korytarza szkoły. Jednkaże, działa ona jednnostronie tzn. na tablicy zamieszczane są naistotniejsze informacje z życia szkoły lub gazetki tematyczne. Ze względu na to, ż etablica w głównej mierze pełni rolę informacyjną postanowiliśmy rozszerzyć formę przepływu informacji, aby wszyscy uczniowie mogli dzielić się spostrzeżenimi oraz pomysłami na funkcjonowanie SU.  Ponadto zawsze znane są terminy spotkań SU, gdzie każdy uczeń może przyjść wymienić się pomysłami lub spostrzeżeniami. Jednak biorąc pod uwagę, że nie wszystkim odpowiada godzina zebrania (uczniowie poszczególnych klas kończą lekcje o różnych porach) oraz nie wszyscy mają odwagę publicznie podzielić się spostrzeżeniami wspólnie doszliśmy do wniosku, że najlepszym stałym sposobem komunikacji będzie skrzynka "Zapytaj Samorząd". Do skrzynki wszyscymogą anonimowo wrzucać pytania, pomysły, spostrzeżenia, wnioski lub uwagi. Skrzynka na stałe została umieszczona na korytarzy szkoły pod tablicą SU.

Następnie wszyscy uczniowie zostali zapoznani z informacją o powstaniu skrzynki oraz jej celem (informacja na tablicy SU oraz przewodniczący SU bezpośrednio przekazał tą informację w każdej klasie).

Inną formą komunikacji jaką braliśmy pod uwagę to adres mailowy SU, gdyż działamy jako"szkoła w chmurze" i wszyscy uczniowie posiadają konta na Office 365. Jednak najmłodsi uczniowie klas I-III jeszcze nie do końca potrafią komunikować się za pomocą tej formy.Do tej pory zbieraliśmy pomysły na działanie SU poprzez anonimowe ankiety online lub podczas zebrań.

Skrzynka otwierana jest raz w tygodniu. Aby komunikacja działała obustronnie informacja zwrotna zamieszczona jest na tablicy ogłoszeń SU. Jeśli jakaś sprawa będzię naprawdę ważna lub wymagała konsultacji całej społeczności szkolnej, zostanie zwołane zebranie wszystkich zainteresowanych lub sprawa zostanie omówiona podczas specjalnego apelu w szkole.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

-inni uczniowie, wychowawcy klas i dyrektor

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejszy był sam wybór środka  komunikacji, który działaby obustronnie. Wpływa wieleciekawych pomysłów, których nie jesteśmy w stanie zrealizować w proponowanej formie lub są to pomysły nierealne do wykonania.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Obecnie wpływają ciekawe pomysły- jesteśmy w trakcie realizacji pomysłu na "nockę w szkole". Sukcesem jest również informacja zwrotna dotycząca pomysłów, gdyż uczniowie od razu wiedzą czy jest możliwa realizacja zadania ( inie muszą dopytywać czy będzie " to" zrealizowane lub dlaczego nie... itp)
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

stworzyliście świetne narzędzie do komunikacji! Bardzo doceniam Wasz namysł nad tym, aby jak najlepiej odpowiadało ono na potrzeby uczniów - pozwalało się wypowiedzieć wszystkim, zwłaszcza tym nieśmiałym i dawało wszystkim możliwości zgłaszania pomysłów. Podczas wybierania sposobu komunikacji wzięliście pod uwagę bardzo wiele czynników, co jest niezwykle cenne. Kolejny punkt to poinformowanie uczniów o nowym narzędziu i jego celu - brawo! Ustaliliście także częstotliwość sprawdzania skrzynki - tak trzymać, teraz tylko pilnujcie tego wytrwale! :)

Koniecznie muszę pogratulować Wam tego, że znaleźliście efektywny sposób na udzielanie informacji zwrotnej uczniom. To niezwykle cenne!! smiley Warto by zgłaszający wiedzieli, co się dzieje z ich pomysłem, zwłaszcza jeśli nie uzyskał akceptacji, by znali powód odrzucenia propozycji. Zadbaliście o ten punkt wzorowo, czego serdecznie gratuluję! Cieszę się, że pomysłów jest wiele i niektóre z nich, jak nocka już są w trakcie realizacji! Oznacza to, że skrzynka działa jak trzeba. laugh

Podziwiam Wasze ogromne staranie, by znaleźć rozwiązanie odpowiadające wszystkim uczniom. Włożyliście wiele pracy wybór i dobre zaplanowanie działania. Znaleźliście sposób na udzielanie informacji zwrotnej! To wielkie sukcesy Waszego działania, a owocami tego jest aktywność uczniów i ich zgłaszane pomysły. Oto właśnie chodzi i tak powinno to funkcjonować! Dajecie świetny przykład dla innych. Możecie być z siebie dumni! Życzę Wam wytrwałości w prowadzeniu skrzynki i informacji zwrotnej, aby działała sprawnie i przynosiła zmiany na lepsze w Waszej szkole! Powodzenia i pozdrowienia! smiley