Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Witajcie! Chcemy się podzielić z Wami relacją z kolejnego wyzwania. Jak przy realizacji poprzednich wyzwań, tak i tym razem poinformowaliśmy uczniów o kolejnym wyzwaniu. Wspólnie ustaliliśmy, że będzie to " Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami". Uznaliśmy bowiem, że w naszej szkole trzeba coś zmienić. Tym czymś był sposób komunikowania się Samorządu Uczniowskiego z bracią uczniowską. Do tej pory komunikacja polegała to przede wszystkim na spotkaniach władz SU z przedstawicielami samorządów klasowych. Stwierdziliśmy, że spotkania oczywiście nadal będą obowiązywać, ale dobrym pomysłem byłaby "Skrzynka Samorządu Uczniowskiego"- skrzynka, do której uczniowie wrzucaliby pomysły, co zrobić, aby szkoła stała się nam jeszcze bliższa i milsza. Dlaczego skrzynka? Gdyż każdy kto zechce, będzie mógł  do niej wrzucić jakąś propozycję, która nam nie przyszłaby do głowy. Pomysł został  oczywiście skonsultowany najpierw z z samorządami klasowymi- a  przez nie z uczniami poszczególnych klas, z opiekunką SU, wychowawcami, Dyrekcją. Poinformowaliśmy o nim również Radę Rodziców. Pomysł wszystkim się spodobał. Skrzynkę chcieliśmy wykonać samodzielnie. Jednak z odsieczą przybył nam rodzic naszego kolegi z SU, który stwierdził, że tak poważna inicjatywa, wymaga poważnej skrzynki... i zakupił ją nam. Skrzynka została opisana i zawisła w widocznym miejscu na korytarzu pierwszego piętra. Ustaliliśmy, że uczniowie mogą wrzucać propozycje różnych działań od poniedziałku do piątku- do godziny 13. 50.  W każdy piątek SU będzie zapoznawał się z propozycjami inicjatyw. O wynikach naszych wyborów uczniowie zostaną poinformowani w poniedziałek- informacja zawiśnie na tablicy SU do godziny 10. 00. Szczegółowe informacje na temat skrzynki i jej przeznaczenia przekazywali uczniom przedstawiciele SU osobiście, odwiedzając poszczególne klasy na godzinach wychowawczych.Okazało się, że uczniowie mają naprawdę poukładane w głowach. Pojawiły się ciekawe propozycje, które były konsultowane z młodzieżą, nauczycielami, Dyrekcją szkoły. Dzięki skrzynce oraz pomysłowości i operatywności naszych koleżanek i kolegów, a także ogromnemu wsparciu rodziców, udało nam się zrealizować takie propozycje działań, jak: spotkanie z łódzką dziennikarką- panią Magdą Michalak, warsztaty czytelnicze oraz kiermasz książek Wydawnictwa „AkapitPress", wesołe przerwy, podczas których uczniowie mogli przenieść się do innej epoki i poczuć się przez chwilę królem i królową, Dzień św. Patryka. Bardzo lubimy naszą skrzynkę, dzięki niej każdy czuje się ważny, potrzebny zauważony.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację projektu byl zaangażowani pomysłodawcy, uczniowie, opiekunka SU, Dyrekcja, nauczyciele, rodzice.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najbardziej obawialiśmy się, że nasi uczniowie zaczną się wygłupiać i proponować jakieś bzdury lub nie będą przedstawiać żadnych propozycji działań. Jednak bardzo mile się rozczarowaliśmy. Nasi uczniowie stanęli na wysokości zadania.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Udało nam się po raz kolejny wyzwolić w uczniach aktywność, zapał, chęć działania. Uczniowie bardzo poważnie podeszli do tego działania. Udało się pokazać, że pod płaszczykiem wesołków i trzpiotów kryją się osoby niezwykle kreatywne i myślące.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

ogromne graaaatulacje! laugh Udało Wam sie przeprowadzić świetne działanie, dzięki któremu poprawiła się komunikacja w Waszej szkole i poznaliście pomysły uczniów! Świetnie, że zaczęliście od zastanowienia się nad uzasadnieniem Waszej propozycji - to sprawiło, że była ona bardziej przemyślana. Zaczęliście od poinformowania o nowym sposobie, co jest bardzo ważne i uzyskaliście wsparcie w postaci zakupienia skrzynki! smiley Bardzo mi się podoba, że ustaliliście dobrze zlokalizowane miejsce, ale przede wszystkich plan działania - regularne otwieranie skrzynki to gwarancja jej działania. Doceniam ogromnie, że wyznaczyliście także miejsce i czas opublikowania odpowiedzi dla uczniów - brawo, tak trzymać!! I to tak szybko odpowiadacie! Dzięki temu zapewniacie obustronność komunikacji i sprawiacie, że uczniowie wiedzą, co się dzieje z ich pomysłami, mają na nie odpowiedzią i zaufanie, że ich pomysły zostaną wzięte pod uwagę. Bardzo się cieszę, że efektem działania skrzynki były różne ciekawe pomysły, które przy wsparciu rodziców, udało Wam się już zrealizować - są one bardzo różnorodne! Dzięki za fotki, widać, że dużo się dzieje w związku z tym nowym narzędziem! laugh

Najbardziej bezcenne jest to, co napisaliście na koniec, że "każdy czuje się ważny, potrzebny, zauważony". Mam nadzieję, że to pozytywne rozczarowanie kreatywnością uczniów będzie trwało nadal i dzięki skrzynce ujawni się jeszcze więcej ciekawych pomysłów! Powodzenia! Życzę systematyczności w jej sprawdzaniu i odpowiadaniu oraz wielu wspaniałych inicjatyw!

Graaaatulacje realizacji wyzwania! Możecie być inspiracją dla innych! Serdecznie pozdrawiam! smiley