Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Króla Zygmunta Augusta w Wasilkowie
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

 By ułatwić komunikację, podczas kilku zebrań Samorządu Uczniowskiego dyskutowaliśmy o tym, w jaki sposób upowszechnić wśród uczniów naszej szkoły ideę „pomysłowej skrzynki”, jak ją na początku nazwaliśmy. Przedstawiciele klas podczas godzin wychowawczych mieli zapoznać swoich kolegów z tym projektem i zebrać pomysły na sposoby ulepszenia komunikacji w szkole. Podczas kolejnych zebrań prezentowane były różne pomysły. Wszystkie propozycje były niezwykle ciekawe i stąd trudność – jak wybrać tę jedyną. Jednak po rzeczowych rozmowach podjęliśmy decyzję, że aby każdy czuł swobodę wyrażania własnego zdania, by każdy miał dostęp do tej formy komunikacji, skrzynka, do której uczniowie będą wrzucali swoje propozycje, jest najlepsza. Umieściliśmy ją w widocznym miejscu, na drzwiach do pomieszczenia, w którym znajduje się szkolny radiowęzeł. A więc miejscu znanym każdemu uczniowi. O zgodę poprosiliśmy Panią Dyrketor.  Następnie pojawił się pomysł wymyślenia hasła, które by określało konkretnie, do czego służy nasza skrzynka. Uczniowie klasy 5e, zaproponowali „Warto rozmawiać…” i tak już zostało.

Uczniowie zostali poinforowani na zebraniu Samorządu Uczniowskiego przez przewodniczącą, gospodarze klas przekazywali informaje uczniom w swoich klasach na godzinie wychowawczej. Nie zabrakło też informacji na plakacie. 

Zebrane pomysły ze skrzynki są odczytywane przez uczniów (wyznaczonych przez przewodniczącą SU) następnie są odczytywane na spotkaniu SU najlepsze są tematem dyskucji. 

Skrzynka wisi kilka dni, a my już widzimy, że się zapełnia. Liczymy na sukces tego rozwiązania!

Ale to jeszcze nie wszytko. Dzięki współpracy naszej szkoły z firmą Microsoft. Szkoła ma dostęp do Szkolnej wersji Office 365, w skład którego wchodzi aplikacja Teams. Dzięki tej aplikacji Samorząd ma tam własną grupę, a spotkania SU są opisywane w miarę na bierząco. Jest to kolejny sposób komunikacji w Naszej szkole. 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Samorząd uczniowski, nauczyciele, Pani Dyrektor 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze okozało się wybrać sposób komunikacji. Padło kilka pomysłów. Skrzynka była strzałem w 10 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Największym sukcesem jest to że każdy uczeń będzie miał możliwość zaprezentowania swojego pomysłu. Jak w demokracji każdy ma głos.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

obustroDzięki zapoprawienie relacji! Przez komentarz (a nie edycję jej) dopiero zauważyłam! Teraz widać obustronnośc Waszej komunikacji! Wielkie gratulacje i powodzenia w dalszej! Zwłaszcza gdy jest tak popularna! smiley

***

 

Dzięki za dodanie relacji! smiley

Skrzynka pomysłów to świetny pomysł na możliwość wypowiedzi w sprawach szkoły dla uczniów i przekazywania swoich uwag. Świetnie, że wybraliście ten sposób! Konsultowaliście pomysły na komunikację poprzez przedstawicieli klasowych, co jest bardzo pozytywne, ponieważ środek komunikacji powinien być dostosowany do potrzeb uczniów. Macie rację, taka skrzynka daje swobodę wyrażania myśli w bezpieczny, anonimowy sposób oraz łatwy dostęp - to dobre uzasadnienie wyboru. Super, że wybraliście miejsce widoczne i znane uczniom. Wspaniale także, że macie pomocną aplikację w Waszej pracy.

Wasza relacja wymaga jednak jednej poprawki i uzupełnienia odpowiedzi na dwa pytania. Wasze wyzwanie zdecydowanie bardziej pasuje do "2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami SU" niż "1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole", ponieważ skrzynka jest właśnie sposobem na taką komunikację z Wami, a uczniowski środek przekazu to takie narzędzie, za pomocą, którego każdy może nadać komunikat np. radiowęzeł czy gazetka szkolna w formie czasopisma. Zmieńcie proszę zatem wybrane wyzwanie.

W Waszej relacji zabrakło mi także odpowiedzi na dwa pytania, o których piszemy w Poradniu do wyzwań - Przewodniku po programie: W jaki sposób odpowiadacie na komunikaty uczniów i uczennic (zgłaszane pomysły, problemy, uwagi)? × Jak uczniowie zostali poinformowani o nowym sposobie komunikacji z władzami samorządu uczniowskiego? Odpowiedzcie na nie, abyśmy mogli zaakceptować Wasze wyzwanie! Przypominam, że do każdego wyzwania jest rubryka "Co powinniście napisać w relacji?", która może być dla Was cenną wskazówką. smiley Link do uaktualnionego graficznie przewodnika: https://szkolademokracji2018.ceo.org.pl/sites/szkolademokracji2018.ceo.org.pl/files/szkola_demokracji_2019.pdf. Znajdziecie go także na platformie w zakładce "Materiały".

Macie rację - sukcesem jest nowa możliwość wypowiedzi i podzielenia się pomysłami, uwagami przez uczniów, a także to, że uczniowie aktywnie z niej korzystają. Powodzenia w użytkowaniu skrzynki, niech Wam służy jak najlepiej! smiley Czekamy na uzupełnienie i kolejne relacje!

Komentarze

Droga Grupo,

Dzięki, że napisaliście, jak poinformowaliście uczniów o skrzynce. Zgodnie z wytycznymi do realizacji obszaru, musi ono spełniać kryterium obustronnej komunikacji.

„Komunikacja na linii władze samorządu uczniowskiego – uczniowie oraz uczennice powinna działać w dwie strony (obustronność komunikacji). Na przykład samorząd tworzy skrzynkę na pomysły dla uczniów i uczennic, a władze samorządu uczniowskiego odpowiadają na pytania, wątpliwości, problemy, pomysły i udzielają informacji zwrotnej w gazetce szkolnej. Możliwości jest wiele: ogłoszenia na tablicy w szkole lub podczas apelu, Facebook czy spotkania lub dyżury”.

Aby otrzymać akceptację tego obszaru napiszcie, w jaki sposób tablica spełnia zasadę komunikacji obustronnej, na tę chwilę w relacji tego nie dostrzegam.

Napisaliście, że "Zebrane pomysły ze skrzynki są odczytywane przez uczniów (wyznaczonych przez przewodniczącą SU) następnie są odczytywane na spotkaniu SU najlepsze są tematem dyskucji." Co się z nimi dzieje dalej? Jak odpowiadacie uczniom na pomysły, uwagi?

Proszę o ponowne poprawienie relacji. Proszę zapoznanie się z podręcznikiem, wytyczne z niego są wiążące.

Pozdrawiam i czekam na uzupełnienie

Informacja zwrotna jest podczas spotkań Tak jak pisaliśmy wcześniej zebrane pomysły ze skrzynki są odczytywane przez uczniów (wyznaczonych przez przewodniczącą SU) następnie są odczytywane na spotkaniu SU najlepsze są tematem dyskucji. Na każde pytanie jest odpowiedź na spotkaniach jak reszta uczniów się dowiaduję ? Przez gospodarzy klas biorących udział w spotkaniach SU. W tak dużej szkole gdzie jest 500 uczniów a skrzynka zapełnia się baardzo szybko dopowiedzi w gazetce szkolnej lub na tablicy zajęły by zbyt dużo miejsca :) a więc na spotkaniach wszystko jest omawiane po czym gospodarze przekazują uczniom odpowiedzi na GW. Jest też aplikacja Teams na której są umieszczane odpowiedzi na najważniejsze i najistotniejsze pytania. 

Droga Grupo, niestety Wasza relacja lekko utknęła, ponieważ nie zmienił się jej status (przez dodanie komentarza nie było to mozliwe, a jedynie przez edycję wyzwania). dziękuję Wam za odpowiedź. OCzywiście jak najbardziej rozumiem i przyjmuję ją. Teraz wyraźniej widać, po Waszym wytłumaczeniu, że odpowiadanie uczniom przez przedstawicieli klas, zatem to komunikacji obustronna. Gratulacje zrealizowanego wyzwania i powodzenia w regularności! smiley