Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
2. Komunikacja i media - Szkoła Podstawowa im. Wincentego Pola w Stawiszynie
W dniu 30 listopada 2018 r. odbyło się spotkanie Zarządu Samorządu Uczniowskiego. Podczas "burzy mózgów" czlonkowie Zarządu stworzyli listę sposobów komunikowania się społeczności uczniowskiej z Zarządem:
1. Dyżury członków Zarządu podczas długich przerw, raz w tygodniu.
2. Stworzenie skrzynki mailowej.
3. Skrzynka pocztowa zawieszona przy drzwiach szkoły.
4. Gazetka szkolna, na której uczniowie mogliby zawieszać propozycje działań, zmian w szkole.
Na spotkaniu ustalono, że to uczniowie szkoły zdecydują o sposobie komunikowania. Zdecydowano, że 2 osoby przygotują plakat informacyjny o podjętych działaniach, dotyczących komunikowania się oraz na apelu zostanie odczytane ogłoszenie. Następnie uczniowie w terminie od 3 grudnia 2018 r. do 3 stycznia 2018 r. będą testować ww. sposoby komunikwania się z Zarządem.
Okazało się, że podczas dyżurów swoje propozycje i rekomendacje przedstawiły 2 osoby, ze skrzynki emailowej skorzystała 1 osoba, ze skrzynki pocztowej 15 osób, a z gazetki szkolnej 7 osób. W ten sposób uczniowie zdecydowali, że od dnia 3 stycznia 2019 r. będą komnikować się z Zarządem korzystając z skrzynki zawieszonej przy głównym wejściu szkoły. Dodatkowo Zarząd podjął decyzję o dyżurach 2 razy w miesiącu, chcąc mieć bezpośredni kontakt z koleżankami/kolegami. Zarząd będzie udzielał informacji zwrotnej (odpowiadał na pytania, problemy i pomysły) na gazetce Samorządu Uczniowskiego. Społeczność szkolna w dniu 4 stycznia została poinformowana o ostatecznej decyzji związanej z komunikowaniem się z Zarządem.
W bezpośrednią realizację wyzwania zaangażowanych było: 2 uczniów, którzy przygotowali plakat informacyjny, 2 uczniów przygotowało gazetkę z miejscem na wypowiadania się, 1 uczeń przygotował skrzynkę kontaktową, ktorą zawieszono przy drzwiach szkoły, 1 uczeń stworzył i kontrolował konto mailowe.
Najtrudniejsze było przekonanie społeczności szkolnej, że mają prawo do wyrażania swoich wątpliwości, propozycji działań w szkole, zadawania pytań.
Droga grupo,
dziekuję Wam za dodanie dokładnej relacji z realizacji zadań w obszarze Komunikacja i Media. Do testowania przyjeliście kilka narzędzi komunikacyjnych, a na testowanie daliście odpowiednio dużo czasu - to bardzo dobry krok. Dobrze, że Wasze pomysły na usprawnienie komunikacji dotyczyły różnorodnych kanałów komunikacyjnych - każdy z nas jest inny i woli kontaktować się w sposób najbardziej dla niego odpowiedni. Zachęcam Was również do tego, by w przyszłości spróbowac również komunikować się online, np. korzystając z grupy na Facebooku lub jakieś aplikacji, które umożliwia utworzenie forum.
Cieszę się, że dzielicie się trudnością w realizacji tego zadania: najtrudniej jest przekonać, że każdy ma prawo do wyrażania swoich pomysłów i zadawania pytań. W dużej mierze na kształtowanie postaw otwartości i wyrażania potrzeb mają wpływ władze SU, mam nadzieję, że uda się Wam przekonać całą szkolną społeczność, że głos każdej osoby jest ważny i istotny.
Trzymam kciuki za udaną noc filmową w szkole
- Zaloguj się aby dodać komentarz.