Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 16, im. Szczecińskich Olimpijczyków w Szczecinie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

1. Podczas jednego z zebrań SU doszlismy do wniosku, że inni uczniowie od czasu do czasu chcielby się właczyć w działania, które organizuje SU lub zapropnować jakieś własne pomysły.  W tego względu, iż nasza szkoła jest duża, bywa to czasem trudne, aby każdy uczeń dotarł do nas ze swoim  pomysłem lub problemem.

2. Postanowiliśmy, że zamontujemy skrzynkę, która będzie formą komunikacji z nami.

3. W zdobyciu funduszy pomogła jedna z pań, które opiekują się samorządem w naszej szkole.

4. W magazynie szkolnym od dawna stał niewykorzystany słup informacyjny, który poztanowiliśmy odrestaurować tak, aby za jego pomoca móc udzielać informacji zwrotnych kolegom i koleżankom.

5. Zakupioną skrzynkę pomogli nam zainstalować konserwatorzy szkolni. Wspólnie ustawiliśmy tez słup informacyjny.

6. Wykonaliśmy niezbędne napisy informujące, jaki jest cel umieszczenia skrzynki i słupa w szkole.

7. Napisaliśmy ogłoszenie informujące o celu pojawienia się skrzynki i słupa, które czytalismy, chodząc po klasach.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W zakupie skrzynki pomógł nam jeden z opiekunów SU - p. Kamila Michalkiewicz. Natomiast przy montażu skrzynki i słupa mogliśmy liczyć na panów konserwatorów.
 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Nie najtrudniejsze, ale wymagające dużo pracy, konieczność zostania po lekcjach, było doprowadzenie słupa do stanu używalności. Jak już pisaliśmy wcześniej, stał zapomniany w szkolnym magazynie.
 

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Dzięki skrzynce mamy lepszy kontakt ze swoimi kolegami spoza SU. Możemy szybko, jako samorząd, odpowiadać na ich potrzeby, zachęcać do wspólnego działania lub rozmawiać w ich imieniu z dyrekcją szkoły, jeżeli chodzi np. o organizację różnych imprez. Natomiast dzięki słupowi informacyjnemu to my (SU) możemy informować koleżanki i kolegów, co robimy w ich sprawach. Słup pozwala też reklamować różne ciekawe wydarzenie, które dzieją się w naszej szkole, dzielnicy i mieście.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Ponadto na słupie umieszczamy:

- informacje o naborze do szkółdla klas ósmych,

- informacje o tym, co się dzieje w Szcecinie,

- informacje na temat bookcrossingu, który organizujem w szkole,

- informacje o meczach naszych szkolych drużyn,

- żarty na poprawę humoru.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

wielkie brawa! Możecie być z siebie bardzo dumni - udało Wam się stworzyć narzędzia do komunikacji z uczniami! Bardzo doceniam, że tak zadbaliście o obustronność tej komunikacji! Skrzynka na propozycje uczniów, słup na odpowiedzi dla uczniów i ogłoszenia - świetny pomysł! Widać, że musieliście włożyć sporo pracy w to działanie, ale dzięki temu, jak zauważyliście, macie lepszy kontakt z uczniami, możecie poznać ich potrzeby i w sprawny sposób coś ogłosić, zatem mam nadzieję, że oceniacie, że warto było. Podoba mi się, jak cztelnie oznaczyliście skrzynkę i zamieściliście przy niej informację. Dopilnowaliście także niezwykle istotnego elementu - poinformowaliście wszystkich uczniów i uczennice osobiście, co jest kluczowe, by uczniowie zaczęli z tego korzystać - już wiedzą, że jest taka możliwość! Warto zauważyć także wsparcie dorosłych w Waszych działaniach. Wielkie gratulacje zrealizowanego wyzwania! To świetny przykład dla innych! Trzymamy kciuki za Was, byście regularnie sprawdzali skrzynkę i odpowiadali uczniom. Powodzenia! smiley