Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 173 im. Górników Polskich
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
3. Organizujemy szkolną debatę angażującą przedstawicieli całej społeczności szkolnej (uczniów, nauczycieli, dyrekcji, pracowników, rodziców) na ważny dla nas temat.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Jako Samorząd Uczniowski zostaliśmy poproszeni o zaopiniowanie długości przerw w naszej szkole. Temat jest na tyle ważny, że postanowiliśmy zorganizować debatę wyborczą na ten temat. Na debatę zostali zaproszeni wszyscy uczniowie naszej szkoły, nauczyciele, dyrekcja, pracownicy oraz rodzice. Wspólnie dyskutowaliśmy na temat skrócenia albo wydłużenia niektórych przerw. Część z nich postanowiliśmy zostawić bez zmian. Dzięki temu działaniu poznaliśmy zdanie dużej grupy osób których ta sprawa bezpośrednio dotyczy. Po debacie, Rada Szkoły sporządziła protokół opiniujący dotyczący długości przerw.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zaangażowana była Rada Szkoły, nauczyciele, dyrekcja.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

W debacie wzięło udział bardzo mało rodziców.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Za sukces związany z realizacją wyzwania uważamy, że opinia dotycząca długości przerw w naszej szkole wyszła od wszystkich uczniów a nie tylko od ich przedstawicieli.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Niestety z powodu RODO w naszej szkole nie wykonujemy zdjęć podczas uroczystości. 

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

dzięki za uzupełnienie relacji! :) Dopiero zauważyłam komentarz (status relacji zmienia się na poprawiony dopiero w przypadku jej edytowania, a Wy tego nie uczyniliście). Teraz jednak przeczytałam odniesienie Wasze i jest bardzo trafne, na temat. Odpowiedzieliście na wszystkie pytania. Tym samym ogromnie gratuluję zorganizowanej debaty i jednocześnie zaliczonego wyzwnia w Szkole Demokracji! Brawo! smiley

***

 

Dzięki za dodanie relacji! :)

 

Bardzo się cieszymy, że zajęliście się ważną dla Waszej społeczności sprawą, jaką jest długość przerwy. Temat określony i wybrany. Świetnie, że zaprosiliście wszystkich w Waszej szkole, a przede wszystkim wszystkich uczniów, nie napisaliście jednak, w jaki sposób ich poinformowaliście. Świetnie, że opinia wyszła od wszystkich uczniów - to jest bardzo cenne w takich procesach. Macie rację - to duży sukces. Niestety zabrakło w Waszej relacji kilku elementów, szczegółów, które lepiej by nam pokazały, jak udało Wam się debatę zorganizować. Z pewnością nie była to debata wyborcza (wyborcza dotyczy kandydatów). Aby określić rodzaj debaty skorzystajcie z naszych materiałów: https://samorzad.ceo.org.pl/materialy/dla-uczniow/debaty

Pomocne w uzupełnienieli relacji będą pytania zawarte w Poradniku do wyzwań - Przewodniku po programie, który Wam przesyłaliśmy i znajduje się na platformie w zakładce "Materiały" oraz pod linkiem: https://szkolademokracji2018.ceo.org.pl/sites/szkolademokracji2018.ceo.org.pl/files/szkola_demokracji_2019.pdf. Każde wyzwanie ma podpowiedź "Co napisać w relacji?" I warto z niej skorzystać przy następnych relacjach. Teraz uzupełnijcie proszę odpowiedzi na pytania, których zabrakło: Jak poinformowaliście uczennice i uczniów o debacie? (w jaki sposób, jaką drogą), × Jaki rodzaj i temat debaty wybraliście? Dlaczego? (skorzystajcie z podanej powyżej strony)  × Jak przygotowaliście wydarzenie (zaproszenie gości, ogłoszenia, zorganizowanie miejsca, ustalenie zasad i zaplanowanie przebiegu spotkania)? × Kiedy i gdzie odbywała się debata? Kto ją moderował? × Jakie wnioski wyciągnięto?

Napisaliście, jakie wątki zostały poruszone i kto brał w niej udział, więc wielki plus. Bardzo się cieszym także z Wasze sukcesu, jakim jest duże zaangażowanie uczniów. Prosimy jednak o uzupełnienie relacji, aby zaakceptować wyzwanie, co możecie uczynić, odpowiadając na pytania i czekamy na kolejne Wasze relacje! :)

Komentarze

Jako Samorząd Uczniowski mamy cotygodniowe spotkania - spotykają się tam przedstawiciele klas i to oni z kolei przekazują informację swoim kolegom i koleżanką z klasy. Dodatkowo informacja ta została podana na naszej gazetce samorządowej. Była to dyskusja panelowa - panelistami byli przedstawiciele klas. Temat - długość przerw. Debata odbyła się na sali gimnastycznej. Przed debatą samorząd przygotował sale (ustawił specjalne miejsce dla panelistów, dla wszystkich Uczniów przygotował krzesełka. Na debate zaprosiliśmy wszystkich nauczycieli i Panią Dyrektor. Na spotkaniu samorządu ustaliliśmy zasady i zaplanowaliśmy przebieg spotkania, tj. klasy miały za zadanie wybrać przedstawicieli, którzy mieli przygotować swoje zdanie na temat wskazany w debacie. 

Debata odbyła się 12.11.2018. Moderował ją wybrany przez Samorząd Uczniowski Uczeń klasy ósmej.

Przygotowano protokół z opinią Uczniów na temat długości przerw w naszej szkole.