Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
2. Komunikacja i media - Szkoła Podstawowa nr 5
Przedstawiciele Samorządu UCzniowskiego wyszli z inicjatywą stworzenia dwumiesięcznika, któy byłby szkolną gazetką. Większośc uczniów w ankiecie wskazała, że chcieliby by taka gazetka powstała, a także brać udział w jej tworzeniu. Zebrała się liczna grupa uczniów chcących brać udział w tworzeniu gazetki. Zebranie to poprowadziła przewodnicząca SU. Dzieci podjęły decyzje, jakie rubryki będą w gazetce, każdy podzielił się zadaniami. Gazetka spotkała się z entuzjastycznym odbiorem zaróno przez uczniów, rodziców, jak i nauczycieli. Co ważne wydają ją tylko i wyłącznie uczniowie. Zajmują się pisaniem artykułów, sami ją drukują i rozprowadzają. Dzięki niej uczniowie na bieżąco informowani są nie tylko o wydarzeniach na terenie szkoły, ale i poznają bliżej środowisko szkolne i lokalne. Dyrekcja poprosiła uczniów- przedstawicieli SU o cotygodniowe spotkania. Odbywają się one w kązdy poniedziałek. Omawiane są rózne sprawy- poprzez to co w szkole się podoba, a co nie, co chcieliby żeby było...informowani są o projektach i konkursach realizowanych w szkole. Pożniej te informacje umieszczane są na tablicy SU, w gazetce, dodatkowo przekazują je uczniowie na godzinach wychowawczych. Wtedy też zbierają inne informacje, pomysły do przedstawienia Dyrekcji.
Do realizacji wyzwania zaangażowany był pan od informatyki- umieszcza gazetkę na szkolnej stronie internetowej.
Ustalenie tytułu gazetki...w końcu metodą demokratyczną- głosowanie, został wybrany tytuł "Przybij piątkę". Trudne też było ustalenie, zebranie pomysłow od uczniów, w końcu wypracowali- sami- metodę głosowania demokratycznego, i te pomysły zgłaszane są Dyrekcji i omawiane.
Droga Grupo,
udało Wam się doprowadzić do powstania i redakcji gazetki szkolnej - to duży sukces, brawo! Zebraliście zespół, który ją redaguje, co jest podstawą jej działania. Wspaniale, że cieszy się ona zainteresowaniem uczniów i uczennic - to największa nagroda dla twórców.
Wspomnieliście także o innych formach komunikacji z dyrekcją i uczniami, które także są cenne i trzeba o nie dbać. Skrzynki, o których na propozycje i problemy to także świetny pomysł na komunikację z uczniami - pamiętajcie, by o nich przypominać i regularnie je sprawdzać oraz odpowiadać na nie.
Odnośnie gazetki jeszcze - świetnie, że znajduje się w niej tak wiele różnorodnych artykułów, które tworzycie. Warto się zastanowić, jak sprawić, by ten środek przekazu był w pełni uczniowski, czyli by wypowiedzieć się przez niego mogli wszyscy. Może jakieś terminy zgłaszania artykułów od wszystkich uczniów i potem (jeśli spełnią odpowiednie, ustalone wcześniej i ogłoszone uczniom kryteria) opublikowanie ich w gazetce? Może rubryka ogłoszeń, do których każdy może zgłaszać swoje propozycje? Warto się zastanowić, jak sprawić, by umożliwić uczniom zabieranie głosów przez te medium. Rozważcie to!
Niemniej włożyliście wiele pracy w to działanie i pozytywne reakcje uczniów są najlepszą rekomendacją. Życzę Wam wytrwałości w pisaniu i publikowaniu gazetki. Powodzenia!
- Zaloguj się aby dodać komentarz.