Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863r.
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
2. Wprowadzamy stały sposób komunikacji między uczniami i władzami.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Środek komunikacji jaki wybraliśmy to:

- komunikacja bezpośrednia - wyznaczenie dyżurów w gabinecie psychologa - podczas których każdy może przyjść i porozmawiać w ważnych sprawach z kolegami z SU

- komunikacja pośrednia - za pomocą skrzynki listów - znajdującej się przy gabinecie pedagoga (inne piętro) - każdy uczeń może złożyć informację, pytanie, pomysł skierowany do SU

- tablica samorządu - na której informacje jawne - odpowiedzi na pytania publiczne - mogą być wywieszane i publikowane przez uczniów z SU.

Po wyznaczeniu i wyborze określonych sposobów komunikacji zostały one przedyskutowane i ostatecznie ogłoszone na spotkaniach samorządów klasowych. Do opieki i nadzoru wyznaczeni zostali członkowie SU oraz jeden z opiekunów, którego zadaniem było pilnowanie terminowości odpowiedzi, przestrzeganie czasu jej udzielania (1 tydz maks) oraz wyznaczania zastępstw do dyżurów pełnionych przez członków SU.

Początkowo zdarzały się omyłki i opóźnienia, jednak obecnie machina działa prawidłowo. Tutaj - jak we wszystkich zadaniach - znacznym utrudnieniem był fakt, iż jesteśmy gośćmi w innej szkole (budynku) - jednak mimo trudności lokalowych, udało się wdrożyć ostatecznie pomysł.

O nowych sposobach komunikacji uczniowie zostali poinformowani przez Samorządy Klasowe oraz poprzez wywieszenie w każdej klasie informacji o działających kanałach informacyjnych. Skrzynki były widoczne, z plakatem informacyjnym, przy gabinecie z dyżurami wywieszony był plakat informujący o godzinach działania.
 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania zostali zaangażowani:

- wszyscy wychowawcy klas,psycholog oraz pedagog szkolny

- wszyscy członkowie samorządów klasowych

- uczniowie z SU oraz chętni do pełnienia dyżurów (po przeszkoleniu)

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze było przezwyciężenie:

- trudności lokalowych, zagrożenia przeprowadzką, nieznajomością nowej przestrzeni

- przyzwyczajenia i zasady panujące w tej dzielnicy - gdzie donoszenie jest największym grzechem. (skrzynka i nowa komunikacja miała sprzyjać zarówno przekazywaniu nowych pomysłów, jak i zapobieganiu i inormacji o sytuacjach potencjalnie niebezpiecznych - zachowania agresywne i ryzykowne także mogły być zgłaszane na karteczkach innego koloru - czerwone niebezpieczne - zielone - pomysły)

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Największym sukcesem było dotrwanie do stanu obecnego, podniesienie stanu świadomości uczniów, od listopada do maja złożono ponad 20 pomysłów racjonalizatorskich na zmiany, nowe imprezy, bal ósmoklasisty i inne ważne sprawy, złożono także 12 poważnych doniesień dotyczących złamania zasad bezpieczeństwa i zachowań ryzykownych, które zostały wyjaśnione przy współudziale specjalistów.)
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Nie dotyczy

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

zdecydowaliście się, by wprowadzić wiele środków komunikacji na raz i tym samym dać dużo możliwości uczniom - jesteście bardzo ambitni! Wszystkie są ciekawe i odpowiadają na inne potrzeby, dają różne opcje - bardzo dobry pomysł! Dzięki różnym narzędziom uczniowie mogą zgłosić sprawę osobiście, ale także anonimowo. Zauważyliście także potrzebę zgłaszania problemów i trudnych sytuacji, ale i pomysłów, co warto docenić. Bardzo podoba mi się również, że zadbaliście o regularność odpowiedzi i pilnowanie określonego czasu - wspaniale! To zapewnia obustronnośc komunikacji i dzięki temu uczniowie czują, że są wysłuchiwani, a ich głos się liczy! Pamiętaliście także, by ogłosić nowe sposoby komunikacji poprzez samorządy klasowe (przedstawicieli) i ogłoszenia - dzięki temu mogą one działać - tak trzymać!

Pomimo trudności lokalowych i innych, o których wspominacie udało wam się przeprowadzić niełatwe wyzwanie i dać uczniom wiele dróg komunikacji! Niepokojące jest to, co piszecie, związane z donoszeniem i niebezpiecznymi sytuacjami, ale mam nadzieję, że będzie ich coraz mniej. Bardzo dobrze, że uczniowie korzystają ze skrzynki i pojawiło się tak wiele pomysłów, ale także uwag - mam nadzieję, że pomoże to w zwiększeniu poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów, ale także wprowadzi w szkole np. nowe wydarzenia, których uczniowie będą zgłaszali potrzebę. Gratulujemy realizacji wyzwania! Powodzenia w regularności odpowiedzi i sprawności komunikacji, by przynosiła coraz więcej dobra uczniom i zmieniała szkołe na lepsze!