Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
3. Działania uczniów - Szkoła Podstawowa nr 51, im. Jana Pawła II we Wrocławiu
Działania, już tradycyjnie, rozpoczęliśmy od spotkania samorządu i zaplanowania tego co mamy zrobić. W pierwszej kolejności udaliśmy się do Dyrekcji i Pani Woźnej, by uzyskać zgodę na nocowanie w szkole. Gdy udało nam się przekonać do naszego pomysłu najważniejsze osoby :), wybraliśmy motyw przewodni naszej imprezy (były to filmy fantazy). Następnie, w gronie przedstawicieli samorządów klasowych, usiedliśmy i przygotowaliśmy listę zadań do wykonania oraz je rozdzieliliśmy na poszczególnych uczestników, było to: wymyślenie zadań dla grup uczestniczących w nocy, przygotowanie sal, kolacji, śniadania, sprzętu do projekcji, wybór filmu, wykonanie i rozdanie zgód rodziców i opiekunów. Po oficjalnym rozpoczęciu wydarzenia poszczególne grupy wylosowały tytuły książek, których reklamy miały nakręcić. Powstały fantastyczne filmiki, które obejrzeliśmy wspólnie i przyznaliśmy nagrodę, zwycięskie obrazy zamieścimy na stronie naszej szkoły. Po tych emocjach wyznaczone zespoły przygotowały dla nas kolację i zasiedliśmy do oglądania filmów, filmów, gdyż, aby zaspokoić oczekiwania wszystkich, podzieliliśmy uczestników na dwie grupy i każda obejrzała film, który bardziej jej odpowiadał. Rano, po śniadaniu, posprzątaliśmy sale i zmęczeni po przegadanej nocy, ale zadowoleni, udaliśmy się do domów.
W nasz projekt zaangażowana była opiekunka samorządu Pani Anna Zysia, a także Pani Magdalena Ruszkiewicz oraz Dyrekcja i niezastapiona Pani Woźna, która musiała przyjść w sobotę i zamknąć po nas szkołę:) oraz rodzice, którzy słóżyli nam pomocą na każdym etapie przygotowań.
Najtrudniejsze dla nas było zaspokojenie oczekiwań wszystkich uczestników oraz zorganizowanie sprzętu, tak aby działały rzutniki, laptopy, no i oczywiście internet, który płatał nam straszne figle, ale dzięki pomocy taty- informatyka, poradziliśmy sobie.
Za swój sukces uważamy, fakt iż udało nam się zorganizowć tak dużą imprezę, bez większych potknięć oraz to, że nabyliśmy umiejętności negocjacyjnych, gdyż zaspokojenie potrzeb i oczekiwań wszystkich uczestników nie było łatwe.
Drogi Zespole,
cieszymy się ogromnie, że udało Wam się zrealizować kolejne wyzwanie i to w tak fantastyczny sposób. Widać, że podeszliście do tematu w świetny sposób, wyszczególniając działania do wykonania i dzieląc je na poszczególne osoby oraz wybierając motyw przewodni. Przygotowaliście ciekawe atrakcje dla uczniów i zorganizowaliście sprzęt potrzebny do ich przeprowadzenia - brawo! Świetny pomysł w kręceniem filmików - bardzo mi się podoba. Sama chętnie wzięłabym udział! Piszecie również o różnych potrzebach uczestników - bardzo dobrze, że je dostrzegliście i udało Wam się na nie odpowiedzieć, nawet gdy było to trudne. Może następnym razem przed wydarzeniem spytać uczniów o pewne kwestie, by oni wnosili pomysły, a potem np. w głosowaniu lub podczas dyskusji wybrali najbardziej interesujące z nich? Warto także zaangażować jeszcze większą liczbę uczniów i podzielić poszczególne zadania do przygotowania pomiędzy klasy, np. jedna zajmie się przygotowaniem jedzenia, druga nagłośnieniem, trzecia dekoracją, itd. Co Wy na to? Może w przyszłości?
Niemniej wielkie brawa - udało Wam się zorganizować wspaniałe wydarzenie i jak widać po zdjęciach, uczniowie bardzo dobrze się bawili podczas niego, a to bardzo istotne do integracji! Umiejętności negocjacyjne z pewnością przydadzą się Wam w przyszłości. Jeszcze raz gratulacje udanego przedsięwzięcia! Pozdrawiamy!
- Zaloguj się aby dodać komentarz.