Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
3. Działania uczniów - XXXIX Liceum Ogólnokształcące im. Lotnictwa Polskiego
Obchody upamiętnienia 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości poprzedził szereg działań i przygotowań ze strony uczestników projektu i całej szkoły. Na początku zwołaliśmy zebranie, w czasie którego przedstawiono pomysły oraz omówiono szczegóły imprez oraz utworzenia wspólnej flagi. Informacja została przesłana przez wiadomość na Librusie do całej społeczności szkolnej. Zamówiliśmy potrzebne materiały i ustaliliśmy rolę każdego uczestnika projektu w czasie trwania obchodów (przygotowanie sali, robienie zdjęć, kierowanie uczniów, rozdanie materiałów, wykonanie zdjęcia i nakręcenie filmu). W ramach zajęć technicznych uczniowie przez ponad dwa tygodnie przygotowywali dekorację na wystrój szkoły oraz zajęli się stworzeniem ponad 300 kotylionów, które uczniowie oraz nauczyciele mieli na sobie w trakcie apelu. W dniach 9 -13 XI czuwaliśmy nad przebiegiem obchodów, a ponieważ każdy miał już wyznaczoną rolę wszystko poszło zgodnie z planem. Ostatnim etapem była obróbka materiałów fotograficznych i filmowych, których efektem są filmiki umieszczone na funpage’u szkoły na Facebooku.
W realizację projektu oprócz zespołu projektowego włączyła się cała szkoła. Pomoc w realizacji odśpiewania Hymnu i przeprowadzenia konkursu wiedzy patriotycznej spoczęła na barkach Pana Andrzeja Kuśmierskiego, nauczyciela historii. Zdjęcie flagi i nakręcenie krótkiego filmiku zostały wykonane dzięki zaangażowaniu dyrekcji, nauczycieli i wszystkich uczniów, łącznie z naszym absolwentem Arturem Witkowskim, który nakręcił całe przedsięwzięcie, udostępniając nam swojego drona.
Najtrudniejsze w realizacji zadania było zgranie w czasie wszystkich wydarzeń. Ponieważ w tym roku 11 XI wypadał w niedzielę, uroczystości trzeba było podzielić na dwa dni. Do końca uczestnicy projektu nie byli pewni jaka pogoda będzie 13 XI. Gdyby nie udało się nakręcić filmiku i zrobić zdjęć flagi na boisku szkolnym, alternatywny plan zakładał wykonanie jej w sali gimnastycznej. Do ostatniej chwili nie wiedzieliśmy czy uda się wypożyczyć drona, dlatego też uczestnicy projektu już wcześniej sprawdzili sale dydaktyczne pod kątem zrobienia zdjęć z okna sali umieszczonego po stronie boiska. Aby ułatwić wykonanie zadania, rano 13 XI podzieliliśmy klasy pod względem ilości uczniów i rozdaliśmy wychowawcom klas kartki. Na boisku narysowaliśmy kształt flagi, aby ułatwić uczniom i pracownikom orientację, w jakich sektorach (biały i czerwony) mają się ustawić.
Niewątpliwym sukcesem było zaangażowanie w nasze zadanie całej szkoły, łącznie z jej absolwentem. Udało nam się zrealizować wszystkie plany na te dwa dni. Wykonane zdjęcie flagi zostało zawieszone na pamiątkę na korytarzu w szkole w specjalnej gablocie.
Droga Grupo,
Dziękuję za dodanie relacji w obszarze „Działania Uczniów”. Bardzo dobrze, że przed zadecydowaniem w jaki sposób będziecie obchodzić Niepodległą zebraliście pomysły uczniów – to znaczy, że głos szkolnej społeczności ma dla Was znaczenie, a sami uczniowie jak widzą, że ich głos jest ważny chętniej angażują się w działanie. Zresztą, udało Wam się zaangażować całą szkołe – gratulację!
Bardzo dobrze, że każda osoba, która przygotowywała zadanie otrzymała konkretną rolę: dobrze przygotowany harmonogram, odpowiednio przypisane zadania przyczyniają się do tego, by projekt był po prostu dobrze przygotowany i atrakcyjny.
Świetnie, że znaleźliście sojuszników – pożyczyliście drona, a w realizację wydarzenia zaangażowali się również absolwenci. Dziękuję za dodanie bardzo ładnych zdjęć oraz linków do filmów
Pozdrawiam Was serdecznie
- Zaloguj się aby dodać komentarz.