Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 67 im. Jacka Kuronia z Oddziałami Dwujęzycznymi i Sportowymi
Które wyzwanie z obszaru "Podejmowanie decyzji" wybraliście do realizacji?: 
2. Wybrany fragment przestrzeni szkolnej zostaje przeorganizowany przez uczniów i dla nich (np. stworzenie kącika wypoczynku, remont sal zgodnie z zaleceniami uczniów i uczennic, mural na ścianie szkoły stworzony przez młodzież).
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

W szkole, w której ciągle się coś dzieje, w której Uczniowie w porozumieniu z Dyrekcją i Radą Pedagogiczną często podejmują decyzje co do róznych wydarzeń, konkursów, akcji  realizacja takiego wyzwania była naturalną sprawą. Ostatnie akcje z zagospodarowaniem ogrodu i placu zabaw ( sadzenie rośllin, drzewek ) czy wcześniejsze  ( organizacja punktu wymiany lektur i ciekawych książek. czy kącika gier planszowych ) pokazały, że Uczniowie naszej szkoły chętnie angażują się w podejmowanie decyzji. Jednak, jak się okazało i nadmiar możeo sprawić kłopot. Parę uczniowskich decyzji zostało podjętych, a do relacji z wyzwania szukaliśmy czegoś wyjątkowego, specjalnego.. I wówczas, na zebraniu Zarzadu Dziewczyny zagaiły rozmowę o wygladzie naszego holu głównego. To miejsce, gdzie zawsze chętnie spędza się przerwy. To tu na długich przerwach w piątk, puszczamy muzykę. To tu odbywają się najważniejsze apele, uroczystosci. Tuż przy scenie z jednej strony mamy wielka tablicę ze zdjęciem naszego Patrona - Jacka Kuronia. Jest kilka Jego cytatów, ale też opinie innych znanych Polaków o naszym Patronie. Naprzeciw sceny mamy trzy tablice na których widnieją  wielkie zdjęcia ilustrujące  działalność organizacji szkolnych z krótkim opisem. Tyle, że... te zdjecia są dość nieaktualne.  Niektórzy Nauczyciele widoczni na zdjęciach już nie pracują, a Uczniowie to juz dorośli ludzie, dwudziestoparoletni.  

Tym sposobem zrodził się pomysł zmiany tablic - ale, co najważniejsze,  pomysł, aby to nasz projekt został wzięty pod uwagę. Zarząd SU z tym pomysłem zgłosił się do Pani Kierownik Administracyjnej naszej szkoły - Pani Magdy. Był to strzał w dziesiatkę. Pani Magda od razu dała nam termin na złożenie projektu nowych tablic. Zarząd SU na najbliższym zebraniu Trójek omówił tę kwestię. Uznaliśmy, że klasy, lub pojedynczy, kreatywni Uczniowie mogą zgłaszać nam swoje pomysły. Był to fajny pretekst do dyskusji na godzinach wychowawczych. W ciągu najbliższych dni spływały różne pomysły - zeby tam umieścić historię szkoły ( wkrótce obchodzić bedziemy 30-lecie ) , żeby umiescić tam zdjęcia słynnych Polaków, moze poznaniaków? Ostatecznie, po duzej ogólnoszkolnej dyskusji  nasze serca kupił prosty, ale jakże mądry projekt. Jedna z Uczennic zgłosiła projekt,  który jest Jej wersją home - boardów jakich wiele w sklepach z wnętrzarskimi akcesoriami. Projekt dużej tablicy z czarnymi dużymi napisami na białym tle różną czcionką. Napisy będą dokończeniem zdania rozpoczynajacego się  od słów: "W naszej szkole..." I tu mamy wiele wiele pomysłów, które są oceną naszych Uczniów jak właśnie żyje się w naszej szkole, czego ona ich uczy, jakie zachowania propaguje, jakie potępia. Dlatego na projekcie znalazły się zakończenia: "... uczymy się szanować innych", "...chętnie słuchamy opinii innych", "...doceniamy, nie oceniamy", "...pierwzi wyciągamy pomocną dłoń". Takich haseł ostatecznie otrzymaliśmy około 50. Należało  nastepnie wybrać najciekawsze, najbardziej oddające ducha naszej szkoły i zaprojektować wizerunek tablicy. Samorząd samodzielnie wytypował   Uczniów odpowiedzialnych za to zadanie. Mamy w naszej społecznosci kilka osób których pasją jest design, mają ogromne zdolności plastyczne i tym sposobem projekt dość szybko był gotowy. Pozostałe dwie tablice miały być dedykowane - działapności szkolnych organizacji a druga historii szkoły w pigułce. Tutaj o wybór zdjęć też poproszony zostanie specjalne dwa  zespoły. Uczniowie mogli zgłosić się. 

Po dokonaniu wyboru zdjęći projektu napsów nasze propozycje przekazaliśmy Pani Magdzie. Pani KIerownik administracyjny jest niezwykle otwartą osobą, świetnie rozumie potrzeby Uczniów, nasza szkoła, często za pomocą niewielkiego budżetu jest kolorowa, ciepła. Wiedzieliśmy, ze skieruje nasz projekt w odpowiednie ręcę. Niestety, nie mieliśmy takich materiałów, możliwości, aby te tablice wykonać samodzielnie. Ale, aby być w pełni odpowiedzialni zaoferowaliśmy swoje malutkie wsparcie finansowe. Udało nam się zachować pieniądze z biletów na dyskotekę oraz ze sprzedaży słodkości w kafejce w trakcie Drzwi Otwartych naszej szkoly.

Wyzwanie ruszyło tuż przed przerwą wynikłą wskutek strajku, wróciliśmy do niego zaraz po przerwie. Ostateczny projekt oddaliśmy po 15 maja. Na wykonanie tablic przez przyjdzie nam poczekać. 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację tego wyzwania zaangażowane były wszystkie klasy, które miały sporządzić listę haseł w trakcie swoich godzin wychowawczych. Oczywiscie w wyzwanie potrzebowaliśmy zaangazować też Panią Administrator naszej szkoły - Naszą Panią Magdę z sekretariatu, która koordynowała współpracę ze studiem, reklamowym które zgodziło się wykorzystać nasz projekt. Rada Rodziców naszej szkoły zgodziła się wesprzeć sfinansowanie wykonania tablic

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejszą częścią realizacji wyzwania były ramy czasowe - przerwa w zajęciach dydaktycznych spowodowała brak możliwosci kontynuowania rozpoczetych już działąń. Przed strajkiem zdolalismy na zebraniu Trójek przedstawić propozycję, Zarząd SU  postanowił zbierać propozycje haseł na naszą główną tablicę i zdjęć na dwie pozostałe. I tu nastąpiła przerwa. Po powrocie do zajęć dydaktycznych tj 6 maja ( 29 i 30 kwietnia frekwencja w szkole była dość niska ) musieliśmy wystartować z działaniami dwa razy szybciej. Ostatecznie tablice trafią do nas po 1 czerwca. Dlatego zdjęcia z realizacji tego wyzwania  ilustrują wstępne działania - na finalny wygląd tablic musimy zaczekać i wobec tego na zdjęcia również

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Z pewnością za duży sukces należy uznać fakt, że społeczność szkoły pod egidą Samorządu  decydowała o aranżacji jednego z najważniejszych miejsc w naszej szkole. Hol i ściany z tablicami to miejsce wszystkich najważniejszych apeli, uroczystosci. Nasza decyzja zatem i nasz wybór będzie ogladany przez Uczniów, Nauczycieli i Rodziców a także zapraszanych do naszej szkoły Gosci.  Wszyscy mieliśmy ogromne poczucie  współdecydowania.  Przecież  to nasze honorowe miejsce i o jego przeznaczeniu mogla zadecydować Dyrekcja lub Rada Pedagogiczna - tymczasem  wypowiedzieli się i zdecydowali nasi Uczniowi!e. Był to dla Uczniów wielki zaszczyt.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

gratulacje, że udało Wam się zaprojektować tak ważne miejsce w Waszej szkole! Widać, że naprawdę cieszycie się z tego projektu i to jest bardzo pozytywne! Mogliście zmienić wygląda tablic holu na taki, który Wam odpowiada - świetnie, że spotkaliście się z taką otwartością dyrekcji! Bardzo podoba mi się pomysł na to, żeby umieścić cytaty, które dokończyli uczniowie z całej szkoły! Dzięki temu mogliście zaangażować w to działanie bardzo wiele osób, które mogą się poczuć częścią tej zmiany. Wspaniale, że wykorzystaliście także zdoloności plastyczne uczniów Waszej szkoły - bardzo dobry pomysł, by tak włączyć ich wraz z talentami! Niezmiernie cieszy mnie Wasze poczucie wpływu i współdecydowania. Wielkie gratulacje tego, że udało Wam się wpłynąć na wygląd tak ważnego dla Waszej szkoły miejsca. Pozdrawiam serdeczenie! smiley