Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa CET w Kowalach
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Tak jak wszystkie projekty, ten również omówiliśmy i zaplanowaliśmy we wrześniu. Koordynatorem został Adam.

Niestety nie udało nam się dotrzymać zaplanowanego terminu. Debata odbyła się ze sporym opóźnieniem. Rozpoczeliśmy poszukiwania osoby chętnej do jej poprowadzenia. Znaleźliśmy - panią Agnieszkę - naszą panią bibliotekarkę. Rozpoczęliśmy poszukiwania osób, które chciałyby bardziej zaangażować się w dyskusję. Wszystkie ogłoszenia zamieszczaliśmy na naszym nowym telebimie (środek przekazu informacji - zaainstalowany wskutek działań przy obszarze komunikacja i media). Bardzo szybko zebraliśmy grupy osób, które miały przedstawić działania motywujące ich do nauki i grupę, która opisywała działania demotywujące. Chcieliśmy zapobiec wymknięciu się naszej dyskusji i zbłądzeniu w ślepą uliczkę, dlatego postanowiliśmy poszukać ekspertów, którzy będą czuwali nad merytoryką naszej debaty. Z tym też nie było problemu. Nasze zaproszenie przyjęli:

- pani Marta - szkolny psycholog,

- pani Magdalena (mama naszego ucznia) - nauczycielka j. polskiego,

- pani Katarzyna (mama naszej uczennicy) - coach,

- pan Marek - trener żeglarstwa.

Wszystkich naszych uczniów i nauczycieli (wraz z dyrekcją) zaprosiliśmy do sali gimnastycznej, dn. 10 kwietnia, na godzinę 10.30. Debatę prowadził Adam i pani Agnieszka, uczniowie wypowiadali się, argumentowali, pytali itp.(również Ci z sali). Wnioski spisywały Rozalia i Natalia.

Następnie zabraliśmy się, za opracowanie wniosków z debaty. Również za pomocą telebimu poinformowaliśmy wszystkich przewodniczących klas o spotkaniu w bibliotece szkolnej. Tam również rozmowy były gorące. Wypracowane, konkretne propozycje zmian spisaliśmy . Zadaniem przewodniczących klas byo odczytanie ich na godzinie z wychowawcą. Nauczyciele zostali o nich poinformowani poprzez dziennik elektroniczny Librus. Pojawiły się one również na szkolnym telebimie.

Mamy w planach przeprowadzenie pod koniec roku szkolnego sondy, która zbada czy działania są wprowadzane w życie, czy to co źle funkcjonowało, poprawiło się itd.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Wszyscy uczniowie, nauczyciele, niektórzy rodzice.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Ramy czasowe debaty, których trzeba było sie trzymać - nasi uczniowie chcieliby dłużej porozmawiać. Z drugiej strony narzekali na niewygodę spowodowaną długim siedzeniem na podłodze.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Zaproszenie gości - ekspertów. Ich cenne wskazówki jeszcze długo były cytowane przez naszych uczniów.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Wnioski z debaty.docx (13KB)
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

wygląda na to, że wspaniale Wam poszło! Widać, że włożyliście bardzo wiele wysiłku w przeprowadzenie tego działania. Bardzo podoba mi się to, że zaplanowaliście wcześniej wszystko krok po kroku - dobre przygotowanie to podstawa. Zadbaliście o poinformowanie uczniów o debacie, co jest kluczowe przy takich wydarzeniach. Zaprosiliście także dorosłych-ekspertów do wsparcia Waszego działania. Dzięki za fotki - frekwencja była spora i udało Wam się wypisać wiele elementów, które Was motywują i demotywują - brawo! Doceniam ogromnie, że wypisaliście tak wiele ciekawych i konkretnych wskazówek-wniosków dla nauczycieli, by wspierali Was w nauce. Świetny pomysł, by po jakimś czasie sprawdzić skutki Waszego działania, macie już wyniki sondy? wink Gratulacje zrealizowanego wyzwania! Mamy nadzieję, że te zmiany przyczynią się do większej motywacji uczniów - trzymamy kciuki! Powodzenia! laugh