Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
5. Uczenie się i nauczanie - Szkoła Podstawowa nr 4
1. Spotkalismy się w naszym gronie (SU), aby porozmawiać o naszych wyobrażeniach na temat dyskusji klasowych. Ustaliliśmy, że nasza pani pedagog, która ma w tym temacie ogromne doświadczenie wesprze nas w tej wspaniałej inicjatywie.
2. Zorganizowalismy spotkanie z pedagogiem. Wyjaśniliśmy Pani Anicie co jest dla nas najistotniejsze i czym powinniśmy się kierować, aby usyskać akceptację zadania przez koordynatorów Szkoły Demokracji.
Najistotniejsze było dla nas to, aby każdy uczeń i uczennica naszej szkoły mogli wypowiedzieć się w kwestii motywacji do nauki. Za cel postawiliśmy sobie wypracowanie wniosków z dyskusji oraz stworzenie zestawu propozycji działań motywujących uczniów i uczennice do nauki.
3. Poinformowaliśmy całą społeczność szkolna o naszym kolejnym działaniu. Dziennikiem elektronicznym librus napisaliśmy ogłoszenie o treści:
Kochani! W tym tygodniu będziemy realizować kolejne wyzwanie Szkoły Demokracji. Tym razem zajmiemy się motywacją…
Wyzwanie brzmi:
„Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i nauczycielkom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.”
Na lekcjach wychowawczych sprawdzimy co motywuje uczniów i uczennice do nauki oraz zaplanujemy rozwiązania, które zwiększą motywację młodzieży w przyszłości.
Wnioski zostaną przedstawione na plakatach wywieszonych w szkolnym korytarzu.
Zaplanujemy opracowanie i wprowadzenie w życie rozwiązań, które podsuną nam uczniowie.
Możecie przemyśleć sobie temat w domu, może nasuną się wam już jakieś propozycje.
Samorząd Uczniowski, opiekunowie i pedagog szkolny
4. Każda klasa przeprowadziła dyskusje podczas lekcji wychowawczych. Zajęcia koordynował pedagog szkolny.
5. Wnioski zostały przedstawione na plakatach w korytarzu szkolnym.
6. Stworzyliśmy dokument: SZKOŁA DEMOKRACJI – PROPOZYCJE DZIAŁAŃ (patrz załącznik)
7. Po analizie i prezentacji nauczycielom i wszystkim uczniom zaplanowaliśmy wprowadzenie w życie wypracowanych rozwiązań.
W realizację wyzwania aangażowany był pedagog szkolny i wychowawcy klas.
Trudne okazało się przeprowadzenie dyskusji w klasach 1 i 3 (2 klasy u nas w szkole nie ma).To są młodsze dzieci. Wpadliśmy więć na pomysł i poszliśmy do nich po ukończeniu naszych prac. Zaprosiliśmy maluchy na spacer po korytarzu i przedstawiliśmy im nasze prace. Opowiedzieliśmy im o całym przedsięwzięciu. Po powrocie do swoich klas uczniowie młodsi dyskutowali ze swoimi wychowawcami na temat tego, co ich motywuje do nauki.
Sukcesem okazało się to, że wielu uczniów uświadomiło sobie, co ich tak naprawde motywuje do nauki. Mówiliśmy też o tym, jakie demotywatory przeszkadzają im w nauce. Wielu z nas już wie, co nalezy eliminować podczas procesu nauki.
Drogi Zespole,
wygląda na to, że spisaliście się na medal! Poinformowaliście o wybranym wyzwaniu - dobry pierwszy krok! Następnie przy cennym wsparciu pani pedagog przeprowadzone zostały lekcje o motywacji w klasach, a wnioski zebrane na plakatach. Dzięki za fotki - widać, że bardzo dużo się u Was działo i uczniowie aktywnie się włączyli! Wspaniale, że przestawiliście wnioski w dostępnej formie i mogliście zaprezentować je młodszym klasom. Doceniam bardzo Waszą pracę włożoną w opracowanie propozycji działań wynikających z dyskusji o motywacji - jest ich mnóstwo i są bardzo konkretne - brawo! Skoro przedstawiliście je nauczycielom, warto teraz wcielać w życie, jak planujecie. Powodzenia! Gratulacje!
- Zaloguj się aby dodać komentarz.