Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
5. Uczenie się i nauczanie - Szkoła Podstawowa nr 5 im. Mieszka I
Na początku ustalono tydzień, w którym podczas godzin wychowawczych uczniowie dyskutowali z wychowawcami o tym, co ich motywuje, a co zniechęca do nauki. Zadaniem każdego zespołu klasowego na poziomie IV-VII było dostarczenie do przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego zebranych informacji na temat motywacji w szkole. Następnie delegacje klas debatowały w Azylu i ustalono 5 najważniejszych ich zdaniem oraz najczęściej powtarzających się motywatorów. Dyskusję prowadziła przewodniczą SU. Zebrane punkty zapisano na plakacie i powieszono na sciennej gazetce SU. Co więcej, rezultaty dyskusji zostały przedstawione na Sejmiku Uczniowskim oraz na zebraniu Rady Pedagogicznej. Postulaty zostały ujęte w protokole i zostaną przypomniane na początku roku szkolnego w klasach IV-VIII.
W realizację wyzwania zaangażowane były klasy IV-VII wraz z wychowawcami.
Aby uniknąć jakichkolwiek problemów wybraliśmy bardzo prostą formę realizacji wyzwania, która została opisana powyżej.
Uczniowie zaangażowali się w realizację wyzwania i podeszli poważnie do tematu. Niektórzy uczniowie zrozumieli, że przede wszystkim uczą się dla siebie, a oceny i nagrody są dodatkowym motywatorem.
Drogi Zespole,
wygląda na to, że świetnie Wam poszło! Udało Wam się zorganizowac dyskusje, wyciągnęliście wnioski i opracowaliście plakaty, które z pewnościa pomogły przekazać to, do czego udało Wam się dojść. Wspaniale, że udało Wam sie przedstawić te wnioski uczniom, ale także dotarły do nauczycieli, Jesteśmy bardzo ciekawi, jakie to konkretnie postulaty wyszły z Waszych działań. Ciężko mi odczytać, a jesteśmy bardzo ciekawi! Rzeczywiście sukcesem jest większa świadomośc części uczniów, że uczą się dla siebie głównie! Gratulacje takiego owocnego działania!
- Zaloguj się aby dodać komentarz.