Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 5
Które wyzwanie z obszaru "Komunikacja i media" wybraliście do realizacji?: 
1. Tworzymy nowy uczniowski środek przekazu informacji w naszej szkole.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Przedstawiciele Samorządu UCzniowskiego wyszli z inicjatywą stworzenia dwumiesięcznika, któy byłby szkolną gazetką. Większośc uczniów w ankiecie wskazała, że chcieliby by taka gazetka powstała, a także brać udział w jej tworzeniu. Zebrała się liczna grupa uczniów chcących brać udział w tworzeniu gazetki. Zebranie to poprowadziła przewodnicząca SU. Dzieci podjęły decyzje, jakie rubryki będą w gazetce, każdy podzielił się zadaniami. Gazetka spotkała się z entuzjastycznym odbiorem zaróno przez uczniów, rodziców, jak i nauczycieli. Co ważne wydają ją tylko i wyłącznie uczniowie. Zajmują się pisaniem artykułów, sami ją drukują i rozprowadzają. Dzięki niej uczniowie na bieżąco informowani są nie tylko o wydarzeniach na terenie szkoły, ale i poznają bliżej środowisko szkolne i lokalne. Dyrekcja poprosiła uczniów- przedstawicieli SU o cotygodniowe spotkania. Odbywają się one w kązdy poniedziałek. Omawiane są rózne sprawy- poprzez to co w szkole się podoba, a co nie, co chcieliby żeby było...informowani są o projektach i konkursach realizowanych w szkole. Pożniej te informacje umieszczane są na tablicy SU, w gazetce, dodatkowo przekazują je uczniowie na godzinach wychowawczych. Wtedy też zbierają inne informacje, pomysły do przedstawienia Dyrekcji.

 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Do realizacji wyzwania zaangażowany był pan od informatyki- umieszcza gazetkę na szkolnej stronie internetowej.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Ustalenie tytułu gazetki...w końcu metodą demokratyczną- głosowanie, został wybrany tytuł "Przybij piątkę". Trudne też było ustalenie, zebranie pomysłow od uczniów, w końcu wypracowali- sami- metodę głosowania demokratycznego, i te pomysły zgłaszane są Dyrekcji i omawiane.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 
Sukcesem jest nie tylko zainteresowanie gazetką wśród społeczności uczniowskiej, ale przede wszystkim zgrany zespół, który systematycznie pracuje, nikt się nie wykruszył, a następnym pomysłem jest propagowanie gazetki wśród społeczności lokalnej. Poza tym uczniowie są bardzo kreatywni gdy widzą zeDyrekcji na nich zależy i przede wszystkich słucha co mają do powiedzenia.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
http://www.sp5.miasto.zgierz.pl/images/dokumenty/gazetka/3gazetka2019.pdf
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

udało Wam się doprowadzić do powstania i redakcji gazetki szkolnej - to duży sukces, brawo! Zebraliście zespół, który ją redaguje, co jest podstawą jej działania. Wspaniale, że cieszy się ona zainteresowaniem uczniów i uczennic - to największa nagroda dla twórców. smiley 

Wspomnieliście także o innych formach komunikacji z dyrekcją i uczniami, które także są cenne i trzeba o nie dbać. Skrzynki, o których na propozycje i problemy to także świetny pomysł na komunikację z uczniami - pamiętajcie, by o nich przypominać i regularnie je sprawdzać oraz odpowiadać na nie.

Odnośnie gazetki jeszcze - świetnie, że znajduje się w niej tak wiele różnorodnych artykułów, które tworzycie. Warto się zastanowić, jak sprawić, by ten środek przekazu był w pełni uczniowski, czyli by wypowiedzieć się przez niego mogli wszyscy. Może jakieś terminy zgłaszania artykułów od wszystkich uczniów i potem (jeśli spełnią odpowiednie, ustalone wcześniej i ogłoszone uczniom kryteria) opublikowanie ich w gazetce? Może rubryka ogłoszeń, do których każdy może zgłaszać swoje propozycje? Warto się zastanowić, jak sprawić, by umożliwić uczniom zabieranie głosów przez te medium. Rozważcie to!

Niemniej włożyliście wiele pracy w to działanie i pozytywne reakcje uczniów są najlepszą rekomendacją. Życzę Wam wytrwałości w pisaniu i publikowaniu gazetki. Powodzenia! laugh