Obrazek użytkownika Szkoła Podsatwowa nr 1 im. Jana Kochanowskiego w Trzebiatowie
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
3.Organizujemy dzień/noc integracyjną dla uczniów szkoły, podczas której każda klasa jest odpowiedzialna za przygotowanie poszczególnych elementów wydarzenia
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

1. Samorząd Uczniowski w naszej szkole podjął się realizacji działania, które ma charakter cykliczny. Nie zawsze udaje się zorganizować ten dzień, z różnych powodów, ale mamy nadzieję, że jednak przyjmie się w naszej szkole jako stałe wydarzenie. Kiedy zbieraliśmy propozycje działań dla samorządu na ten rok szkolny, pojawiła się między innymi kilkakrotnie propozycja dnia z grami planszowymi. Zainteresowała nas ta propozycja. Na zebraniu SU ustaliliśmy, że nazwiemy nasze działanie PIĄTEK Z GRAMI PLANSZOWYMI. Ustaliliśmy harmonogram, dla kolejnych piątków, które klasy są odpowiedzialne za zadanie. W tym dniu wyznaczona klasa przynosi kilka gier planszowych lub innych, przygotowuje stoliki na naszym samorządowym trzecim piętrze i zapraszamy do gier uczniów, czasami również nauczyciele korzystają z propozycji. Klasy różnie realizują swoje zadanie. Czasem jest tak, że gry przynosi jedna osoba, a czasem jest tych osób kilka. Zawsze jednak gry znajdują zainteresowanie u naszych kolegów.

2. Drugie działanie, które chcielibyśmy przedstawić, to organizacja dla uczniów naszej szkoły balu karnawałowego. W naszej szkole każdego roku organizowana jest choinka dla wszystkich uczniów. Organizacją tego spotkania zawsze zajmowali się dorośli (nauczyciele i Rada Rodziców). W tym roku na propozycję Dyrektora szkoły odpowiedział SU. Podjęliśmy się zadania, choć nie do końca wiedzieliśmy jak trudne to wyzwanie. Na grudniowym zebraniu Zarządu SU i trójek klasowych ustaliliśmy jakie zadania musimy wykonać: przygotowanie harmonogramu balu dla trzech grup wiekowych (klasy I - II, III - IV, V - VIII), przygotowanie konkursów i zabaw, wybór osób prowadzących zabawę karnawałową oraz osoby pełniącej funkcję DJ - a. Musieliśmy wreszcie zastanowić się w jaki sposób nagradzać uczniów biorących udział w konkursach. Na początek opiekunowie samorządu przygotowali dokładny plan balu, który wspólnie modyfikowaliśmy w zależności od grupy wiekowej. Wszystkim przewodniczącym trójek klasowych przekazaliśmy informację, że w określonym terminie każda klasa zobowiązana jest do przygotowania konkursów karnawałowych. Otrzymaliśmy sporo propozycji, musieliśmy jednak ograniczyć ich liczbę, by bal karnawałowy nie sprowadzał sie tylko do konkursów. W kolejnym etapie przygotowań umówiliśmy się na spotkanie z Dyrektorem w sprawie finansowania nagród oraz naszego DJ - a. Pani Dyrektor w porozumieniu z Radą Rodziców zakupiła dla nas materiały dekoracyjne, nagrody, papier do drukowania dyplomów. W dalszym etapie ustaliliśmy, że uczniowie klasy VIIIc oraz klas V odpowiedzialni są za wykonanie dekoracji sali, uczniowie kolejnej klasy VIII przygotowali korony dla króla i królowej balu (aż w trzech wersjach). Uczniowie klas VII przygotowali materiały potrzebne do konkursów (baloniki, gazety, tacki , krzesełka). Nasza opiekunka podjęła się zadania przygotowania dyplomów dla uczniów biorących w konkursach. Rada Rodziców zaprosiła do przygotowania oprawy muzycznej absolwenta naszej szkoły, który zajmuje się tym profesjonalnie. W rolę wodzireja na balu wcieliła się natomiast jedna z naszych opiekunek, a pomagały przez cały dzień śnieżynki z klasy VIII . Bal karnawałowy wypadł wspaniale, bawiliśmy się świetnie, a co najważniejsze odeszliśmy od praktyki w naszej szkole, która nie sprawiała już nam takiej radości.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

1. Do naszego działania z grami planszowymi angażowani są przewodniczący samorządów klasowych, którzy mają za zadanie poinformować klasę, o tym, że w danym tygodniu są odpowiedzialni za piątek z grami. Gospodarz klasy organizuje zadanie w klasie (ustala uczniów, którzy przyniosą gry do szkoły, wyznacza osoby odpowiedzialne za przygotowanie stolików). Na cotygodniowych zebraniach SU przewodniczący przypomina danej klasie o zadaniu.

2. Organizacja balu karnawałowego wymagała zaangażowania dużej ilości osób: wszyscy opiekunowie samorządu, dyrekcja szkoły, Rada Rodziców, trójki klasowe, uczniowie klas VIII, VII i V, pani sekretarka, wychowawcy klas.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

1. W realizacji zadania zawsze najtrudniejsze jest zachęcenie uczniów do aktywności. Obserwujemy jednak, że uczniowie coraz chętniej realizują działania, ponieważ są systematycznie dostrzegani przez opiekunów SU, którzy nagradzają nas za wykonanie zadania.

2. Organizacja balu była bardzo dużym przedsięwzięciem, ale udało nam się wspólnie z naszymi opiekunami dopasować wszystkie elementy, które świetnie zagrały w czasie balu.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

1. Uważamy, że sukcesem tego działania jest to, że jednak nasi koledzy chętnie zasiadają do stolików z grami i poświęcają kilka minut na zabawę. Zainteresowanie jest coraz większe.

2. Największym naszym sukcesem było chyba zaangażowanie i zgranie dużej ilości osób biorących udział w przedsięwzięciu. Namiastkę naszej pracy można zobaczyć na stronie i na facebooku.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Bal.docx (16KB)
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://sp1trzebiatow.edupage.org/news/#420
https://sp1trzebiatow.edupage.org/news/
https://sp1trzebiatow.edupage.org/news/#416
https://sp1trzebiatow.edupage.org/album/#gallery/147
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

świetnie się spisaliście! laugh Bardzo dużo się u Was wydarzyło i nadal dzieje! Najpierw odniosę się do piątków z grami planszowymi. Podjęliście się ambitnego wyzwania - organizowania cyklicznego wydarzenia, co nie jest proste, ale jak piszecie, udaje się zachęcić coraz więcej osób - brawo! Podzieliliście się odpowiedzialnością na klasy i z Waszej relacji wynika, że macie sprawny system komunikowania i przypominania, co jest kluczowe przy takim wyzwaniu. Mam nadzieję, że uda Wam się angażować coraz większą grupę uczniów - będą oni zainteresowani tą ciekawą propozycją. Sama lubię bardzo grać w "planszówki", to świetny sposób na integrację i kreatywne spędzanie wolnego czasu - życzę tego także Wam. Zresztą po zdjęciach widać, że świetnie się bawicie - zatem frekwencji, zainteresowania wśród uczniów i wytrwałości oraz zapału! smiley

Odnośnie balu - wykonaliście kawał dobrej roboty - ogromne gratulacje!! yes Podjęliście się naprawdę trudnego wyzwania i wygląda na to, że odnieśliście wielki sukces. Myślę, że dobrym pomysłem było podzielenie balu i rozrywek ze względu na wiek i dostosowanie tematu. Organizacyjnie również wykazaliście się sprawnością, angażując przedstawicieli klas i starsze klasy w przygotowania. Dzięki za linki do zdjęć - widać, że uczniowie bawili się wspaniale - zapewne dzięki dobrej oprawie i przygotowanym zabawom. Podzieliliście pracę między siebie i starannie przygotowaliście dekoracje, potrzebne do zabaw przedmioty, konkursy i skutecznie współpracowaliście z Dyrekcją oraz nauczycielami, co dało świetny rezultat. Ogromne gratulacje!! Mamy nadzieję, że to początek wspólnej organizacji tego balu i w przyszłym roku będzie podobnie, a nawet jeszcze lepiej! Trzymamy za to kciuki! Czekamy na kolejne relacje! laugh

Pozdrowienia,

Ula