Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
2.Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Podczas spotkania Rady SU i członków poszczególnych sekcji pod koniec października, zastanawiano się nad wyborem zadań z projektu Szkoła Demokracji, które można by dodatkowo ująć w rocznym Planie Pracy SU. Dodam, że Plan Pracy był już opracowany na początku października.Po rozmowach z przedstawicielami klas ustalono, że ciekawym pomysłem będzie realizacja dwóch działań: nauka poloneza i żywa flaga. Ponadto, uznano że będzie to interesujące doświadczenie, gdyż nigdy wcześniej nie było realizowane w naszej szkole. Uczniowie klas trzecich gimnazjalnych i ósmych, zdecydowali sie również na naukę poloneza, gdyż chcieliby bardzo zorganizować końcoworoczny bal absolwenta szkoły. Następnie koordynator projektu wraz z Radą SU przeprowadzili rozmowy z nauczycielami wychowania fizycznego, którzy mogliby pomóc w realizacji przedsięwzięcia. Nauka poloneza odbywała się sukcesywnie przez cały listopad na godzinach wychowania fizycznego. Ostateczne podsumowanie realizacji obu zadań miało miejsce 28 listopada, w środę, na dwoch godzinach lekcyjnych w CKiS w Chęcinach.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Spoza zespołu projektowego zaangażowani byli nauczyciele wychowania fizycznego: pani Monika Habik Bolmińska, p. Krzysztof Habik i p. Tomasz Hańćko. Ponadto pani Dyrektor Iwona Samburska uwieczniła projekt kręcąc filmik z jego realizacji.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Trudnością było to, że nasza placówka nie ma odpowiedniego zaplecza sportowego (sali sportowej), która pomieściłaby tak dużą ilość młodzieży. Licząć wszystkie wymienione wyżej klasy trzecie i ósme, to jest ponad 130 osób. Zatem wiążało się to ztym, że należało poszukać innego miejsca. Skorzystano z pobliskiej hali widowiskowo - sportowej CKiS w Chęcinach.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem ogromnym niewątpliwie jest to, że uczniowie z powagą podeszli do realizacji zadania. W decydującym momencie potrafili się maksymalnie skoncentrować. Godnie też podkreślili wagę chwili dzięki strojom galowym. Ponadto już nazajutrz po realizacji zadania na tzw roztańczonych przerwach zamiast tradycyjnego tańca integracyjnego (belgijki) odtańczli właśnie poloneza. Byli z tego powodu bardzo dumni. Wyrazili też chęć nauki innych tradycyjnych tańców.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://www.youtube.com/watch?v=_KMa1q66GwU&t=9s
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

dzięki za odniesienie się do naszych uwag (drogą mailową) i odpowiedź na nasze zapytanie. Skłaniając się w Waszą stronę, widzimy, że uzasadniliście wybrane działanie jako to, co do tej pory nie działo się w Waszej szkole, co zawarliście, chociaż nadal nie jesteśmy pewni, które było to wyzwanie z platformy. Dzięki za to wskazanie Waszej argumentacji wyboru, co uznajemy i jeszcze raz gratulujemy ciekawego działania w programie! laugh Wielkie gratulacje!

***

Dziękujemy za dodanie relacji! smiley

Świetnie, że zdecydowaliście się wpleść tak ciekawe działania i świętować odzyskanie niepodległości w niesztampowy sposób! Świetnie, że udało Wam się włączyć tak wielu uczniów w Wasze działania i podeszli poważnie i zaangażowaniem do tego przedsięwzięcia! Z pewnością poczucie bycia dumnym ze wspólnego, ciekawego i uroczystego działania z takiej okazji to sukces. Dzięki za zdjęcia. Niezwykle wart zauważenia jest Wasz filmik, który pokazuje efekty Waszej pracy - brawo! smiley No i zdjęcie żywej flagi bardzo fajnie wygląda! Dlaczego właśnie takie sposoby świętowania wybraliście? 

Przedstawiliście proces wybierania aktywności i potem przebieg w jego realizacji oraz prezentację efektów - świetnie! laugh Jednak zabrakło mi jednego istotnego elementu, o który pytałam w Poradniku do wyzwań. Treść wyzwania to: "2. Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl", a w relacji brakuje odpowiedzi na pierwsze pytania: "Który pomysł wybraliście? Dlaczego?". Uzupełnijcie proszę relację o odpowiedź na to pytanie. W przyszłości polecam upewniać się w poradniku, że zawarliście odpowiedzi na pytania z rubryki "Co powinniście napisać w relacji?". Warto także przeczytać "Na co zwrócić uwagę podczas realizacji wyzwania", gdzie znajdziecie wiele cennych wskazówek. Przypominam, że Poradnik znajdziecie w linku: https://szkolademokracji2018.ceo.org.pl/sites/szkolademokracji2018.ceo.org.pl/files/poradnik_wyzwania_szkola_demokracji_18.pdf lub na platformie w zakładce "Materiały" >> "Obszary i wyzwania" >> "Załączone dokumenty". Zachęcam do korzystania!

Widać, że zaangażowaliście bardzo wiele osób w Wasze działanie i uroczyście obchodziliście tę wyjątkową rocznice! Czekamy na uzupełnienie i Wasze następne relacje! smiley