Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Olszewie
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
2.Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

100-u lecie Niepodległości to wielki dla nas Poloaków czas. Szukaliśmy wśród uczniow i nauczycieli pomysłów na obchody tak znaczącej uroczystości. Każda klasa wysunęła pomysł na obchody tej rocznicy. Wśród pomysłów pojawiły się min. takie:

-banery patriotyczne

-spotkania - Patriota patriotka XXI wieku

- wyjazd całej szkoły na spotkanie z 15 Brgadą zmechanizowaną w Giżycku- tradycje Wojska Polskiego

- ogloszenie gminnego konkursu plastycznegoph ,, Nasza Niepodległa"

- przygotowanie dla społeczności szkolnej i lokalnej wieczornicy .

 Postanowilismy uczcić to swieto wielopasmowo. Wymyśliismy i podlelismy się przy współpracy z innymi nauczycielami i wszystkimi uczniami wielu działań. Rozpoczęliśmy od ogłoszenia konkursu plastycznego o zasięgu gminnym ph. ,, Nasza Niepodległa

" Do konkursu zgloszonych zostalo 80 prac uczniów ze szkół naszej gminy. Konkurs objął 3 grupy wiekowe: - 6-9 lat, 10-13 lat,14-17 lat- prace zostaly nagrodzone- fundatorem nagród był Burmistrz Miasta Mikolajki.

Drugim działaniem bylo realizowanie projektu  CEO ,, Patriota i Patriotka XXIwieku" W ramach tego projektu odbywały sie spotkania dotyczace ideii potriotyzmu. Projekt zostal podsumowany pięknymi plakatami wykonanymi przez najstarszych uczniów naszej szkoły. Podczas realizacji zglebilismy wiedzę o patriotach naszego regionu np: Kętrzynskim.

Wdaje nam się, że dobrym pomysłem był szkolny wyjazd do Wojska w Giżycku. Wspaniałe tradycje, pamiatki, historiia zawarte w izbach pamieci poruszyly nas do głębi i przybliżyły nam rolę Wojska Polskiego.

Kolejnym działaniem było wykonanie banerów z hasłami budzącymi nasz patriotyzm. Wykonane banery rozwieszone były w korytarzu naszej szkoły.

Nasze działania podsumowalismy wieczornicą  na ktorą zaprosiliśmy całą społeczność uczniowska i lokalną. Przygotowaliśmy się do niej bardzo rzetelnie i milo nam bylo gdy zakończył ją aplauz widzów oraz lzy wzruszenia.

Wpólne śpiewanie piesni patriotycznych dopełniło atmosferę tego wieczoru.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

w zadania zaangażowaliśmy wszystkich uczniów naszej szkoly i z poza niej- szczególnie do konkursu plastycznego- zgłoszone zostało 80 prac uczniów szkól z naszej gminy, rodziców , większość nauczycieli naszej szkoły

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Problemem było wyszukanie w napiętym planie lekcji czasu, który moznabylo przeznaczyć na realizację wyzwania i działań, które w realizacji jego zostały zaplanowane.Trudności sprawiło nam także dotarcie z patriotyzmem do najmlodszych- przedszkolakow dlatego zainicjowaliśmy wyjazd do Wojska i konkursplastyczny, w ktorym większość z nich wzięła udzial.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Cała akcja zakończyła się dla nas pomyslnie. Udalo się nam zrealizować wszystkie założone działania. Najbardziej zadowoleni jesteśmy z wieczornicy- zakonczyła się wielkim aplauzem i łzami wzruszenia oraz z pomysłu na konkurs plastyczny o zasięgu gminnym.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

PO POPRAWIE

Dzięki za uzupełnienie relacji! :) Nadal moją pewną wątpliwość budzi to źródło pomysłu, ponieważ w wyzwaniu prosiliśmy o zaczerpnięcie pomysłu z platformy niepodlegla.ceo.org.pl, a nie z innych programów CEO lub pomysłów własnych, jednak zaakeptujemy to wyzwanie. Zrobiliście je w temacie patriotyzmu i niektóre z nich były rzeczywiście niesztampowe - np. wieczornica. :) Gratulacje!

***

PRZED POPRAWKĄ

Dzięki za dodanie relacji! :)

Świetnie, że postanowiliście przeprowadzić kilka działań równolegle - dzięki temu uczniowie mogli wybrać, w jaki sposób chcą świętować. smiley Działanie plastyczne to ciekawy i kreatywny sposób. Interesujący pomysł na spotkania o idei patriotyzmu - co to był za projekt "Patriota i Patriotka XXI wieku"? Napiszcie proszę o tym więcej - kto to organizował, jak to wyglądało, co się działo? Wyjazd do wojska z pewnością był cennym doświadczeniem. Jesteśmy niezmiernie zainteresowani tym, czym jest "wieczornica"? Kto to organizował, na czym polegało, jak się do tego przygotowaliście, co się działo?

Niestety w Waszej relacji zabrakło odpowiedzi na pytania, o których pisaliśmy w Poradniku do wyzwań w punkcie "Co powinniście napisać w relacji?". Uzupełnijcie odpowiedzi na pytania: Który pomysł z platformy https://niepodlegla.ceo.org.pl/inspiracje wybraliście? Dlaczego ten? Jak zaplanowaliście działania i podzieliliście się zadaniami?

Przy realizacji kolejnych zadań pamiętajcie, by zajrzeć do Poradnika dostępnego tutaj: https://szkolademokracji2018.ceo.org.pl/sites/szkolademokracji2018.ceo.org.pl/files/poradnik_wyzwania_szkola_demokracji_18.pdf lub w zakładce "Materiały" --> "Obszary i wyzwania" na platformie. Znajdziecie tam podpowiedzi, co jest ważne w każdym wyzwaniu, na co zwrócić uwagę podczas pisania relacji oraz gdzie znaleźć więcej informacji.

Bardzo się cieszymy, że zaangażowaliście wszystkich uczniów szkoły i nie zapomnieliście o najmłodszych! Dostosowaliście formy działań także do nich - aby ich zainteresować - brawo! Dzięki za zdjęcia! Wspaniale, że to świętowanie dostarczyło także wielu pozytywnych emocji wzruszenia dla Was! :) 

Czekamy na uzupełnienie odpowiedzi na pytania! :)