Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
3. Działania uczniów - Szkoła Podstawowa nr 16, im. Szczecińskich Olimpijczyków w Szczecinie
Co wydarzyło się krok po kroku?
- Na spotkaniu samorządu uczniowskiego przedstawiono pomysły na organizację obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości.
- Wśród pomysłów znalazły się: „żywa flaga” i kartka dla Niepodległej.
- Pomysły przedstawiono dyrektorowi szkoły i zostały zaakceptowane.
- Samorząd uczniowski wystąpił o pomoc do Rady Rodziców w zorganizowaniu drona, którym można byłoby uwiecznić tę uroczystą chwilę.
- W tygodniu poprzedzającym wydarzenie na godzinach wychowawczych uczennice pisali życzenia i wykonywali kartki dla Niepodległej, z których utworzono łańcuch wskazujący drogę na boisko szkolne, gdzie miała powstać żywa „flaga”.
- Członkowie samorządu uczniowskiego wyznaczyli spośród siebie osoby odpowiedzialne za: poszczególne sektory na boisku szkolnym, służące do uformowania flagi; kierowanie ruchem podczas wyjścia uczniów na boisko.
- Poszczególne klasy podzielono na kolory: 0-V (część) – biały; V(część)-VIII – czerwony. Członkowie samorządu uczniowskiego rozdali wszystkim białe i czerwone kartki.
- 30 października 2018 roku o wyznaczonej godzinie uczniowie szkoły wraz z nauczycielami przeszli drogą, którą wyznaczały kartki dla Niepodległej, na boisko szkolne.
- Członkowie samorządu uczniowskiego rozdali wszystkim białe i czerwone kartki oraz kierowali klasy do poszczególnych sektorów.
- Po ustawieniu się wszystkich uczniów w kształt przypominający flagę, opiekun samorządu wydał komendę, aby podnieść wszystkie kartki do góry.
- Barwy biało – czerwone załopotały na wietrze, co zostało uwiecznione na zdjęciach.
Dyrekcja - udzielenie zgody na realizację wydarzenia.
Rada Rodziców - wypożyczenie drona.
Wychowawcy i nauczyciele - uczestnictwo w tworzeniu "żywej flagi".
Uczniowie szkoły - tworzenie "żywej flagi".
Dzięki życzliwości wszystkich osób biorących udział w wydarzeniu, nie napotkaliśmy zdnych trudności.
Jakie są dobre strony tej dobrej praktyki?
- Powstał harmonogram wydarzenia uwzględniający czas, miejsce i osoby odpowiedzialne za daną część inicjatywy.
- Jasno podzielono zadania między klasy i członków samorządu szkolnego.
- Udana współpraca z radą rodziców, dyrekcją i nauczycielami.
- Zaangażowanie całej społeczności uczniowskiej w wydarzenie, które ma również ważny charakter patriotyczny.
Droga Grupo,
dziękuję za dodatnie relacji z tak wyjątkowych obchodów 100-lecia Niepodległości. Zdjęcia, które prezentujecie są wyjątkowe! Bardzo się cieszę, że udało Wam się osiągnąć tak spektakularny efekt!
Wasza relacja jest uporządkowana – wypunktowanie ułatwia zrozumienie, jak wyglądała realizacja zadania. Bardzo dobrze, że znaleźliście sojuszników w postaci Rady Rodziców oraz podzieliliście się zadaniami.
Cieszy mnie to, że określiliście dobre strony Waszego działania: zdecydowanie się z nimi zgadzam: zaplanowaliście przedsięwzięcie, zaangażowaliście całą szkolną społeczność oraz udało Wam się znaleźć sojuszników.
Pozdrawiam Was serdecznie
- Zaloguj się aby dodać komentarz.