Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 16, im. Szczecińskich Olimpijczyków w Szczecinie
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
2.Samodzielnie organizujemy działanie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości, korzystając z pomysłów zamieszczonych na stronie niepodlegla.ceo.org.pl
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Co wydarzyło się krok po kroku?

  1. Na spotkaniu samorządu uczniowskiego przedstawiono pomysły na organizację obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości.
  2. Wśród pomysłów znalazły się: „żywa flaga” i kartka dla Niepodległej.
  3. Pomysły przedstawiono dyrektorowi szkoły i zostały zaakceptowane.
  4. Samorząd uczniowski wystąpił o pomoc do Rady Rodziców w zorganizowaniu drona, którym można byłoby uwiecznić tę uroczystą chwilę.
  5. W tygodniu poprzedzającym wydarzenie na godzinach wychowawczych uczennice pisali życzenia i wykonywali kartki dla Niepodległej, z których  utworzono łańcuch wskazujący drogę na boisko szkolne, gdzie miała powstać żywa „flaga”.
  6. Członkowie samorządu uczniowskiego wyznaczyli spośród siebie osoby odpowiedzialne za: poszczególne sektory na boisku szkolnym, służące do uformowania flagi; kierowanie ruchem podczas wyjścia uczniów na boisko.
  7. Poszczególne klasy podzielono na kolory: 0-V (część) – biały; V(część)-VIII – czerwony. Członkowie samorządu uczniowskiego rozdali wszystkim białe i czerwone kartki.
  8. 30 października 2018 roku o wyznaczonej godzinie uczniowie szkoły wraz z nauczycielami przeszli drogą, którą wyznaczały kartki dla Niepodległej, na boisko szkolne.
  9. Członkowie samorządu uczniowskiego rozdali wszystkim białe i czerwone kartki oraz kierowali klasy do poszczególnych sektorów.
  10. Po ustawieniu się wszystkich uczniów w kształt przypominający flagę, opiekun samorządu wydał komendę, aby podnieść wszystkie kartki do góry.
  11. Barwy biało – czerwone załopotały na wietrze, co zostało uwiecznione na zdjęciach.
Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Dyrekcja - udzielenie zgody na realizację wydarzenia.

Rada Rodziców - wypożyczenie drona.

Wychowawcy i nauczyciele - uczestnictwo w tworzeniu "żywej flagi".

Uczniowie szkoły - tworzenie "żywej flagi".

 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Dzięki życzliwości wszystkich osób biorących udział w wydarzeniu, nie napotkaliśmy zdnych trudności.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Jakie są dobre strony tej dobrej praktyki?

  • Powstał harmonogram wydarzenia uwzględniający czas, miejsce i osoby odpowiedzialne za daną część inicjatywy.
  • Jasno podzielono zadania między klasy i członków samorządu szkolnego.
  • Udana współpraca z radą rodziców, dyrekcją  i nauczycielami.
  • Zaangażowanie całej społeczności uczniowskiej w wydarzenie, które ma również ważny charakter patriotyczny.
Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Sp16 dzialanie uczniow i uczennic.docx (15KB)
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

dziękuję za dodatnie relacji z tak wyjątkowych obchodów 100-lecia Niepodległości. Zdjęcia, które prezentujecie są wyjątkowe! Bardzo się cieszę, że udało Wam się osiągnąć tak spektakularny efekt!

Wasza relacja jest uporządkowana – wypunktowanie ułatwia zrozumienie, jak wyglądała realizacja zadania. Bardzo dobrze, że znaleźliście sojuszników w postaci Rady Rodziców oraz podzieliliście się zadaniami.

Cieszy mnie to, że określiliście dobre strony Waszego działania: zdecydowanie się z nimi zgadzam: zaplanowaliście przedsięwzięcie, zaangażowaliście całą szkolną społeczność oraz udało Wam się znaleźć sojuszników.

Pozdrawiam Was serdecznie