Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 173 im. Górników Polskich
Które wyzwanie z obszaru "Działania uczniów" wybraliście do realizacji?: 
1.Przeprowadzamy diagnozę potrzeb i zainteresowań młodzieży w naszej szkole, obejmującą wszystkich uczniów i uczennice, z wykorzystaniem metody innej niż ankieta. Wnioski przekładamy na konkretne działania, które umieszczamy w planie pracy
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

W październiku, kiedy byliśmy już po wyborach Rady Samorządu Uczniowskiego oraz opiekuna SU za główny cel postawiliśmy sobie stworzenie planu pracy SU. Chcieliśmy, aby pomysły pochodziły od wszystkich naszych Uczniów. Na zebraniu przedstawicieli SU zaproponowaliśmy, aby każda "Trójka klasowa" zebrała propozycje od swojej klasy podczas godziny wychowawczej (wychowawcy byli uprzedzeni o tym wcześniej i każdy z nich sie przygotował na taką lekcję). Po zebraniu propozycji ze wszystkich klas przedstawiciele SU w trakcie "burzy mózgów" stworzyli jeden plan pracy SU.

Jaką metodę badania wybraliście? 
Wywiad grupowy. Chcieliśmy, aby każdy mógł się wypowiedzieć na ten temat na forum klasy. Przedstawiciel klasy spisywał wszystkie propozycje na kartce. Daliśmy również szansę wypowiedzenia się za pomocą anonimowych kartek (chcieliśmy dać w ten sposób szansę na wypowiedzenie się osób nieśmiałych).

Jak zaplanowaliście diagnozę i jakie były poszczególne etapy badania?
- poinformowanie wychowawców o tematyce najblższej godziny wychowawczej
- poinformowanie Uczniów o zadaniu - zebranie pomysłów które zawarte będą w planie pracy SU
- przeprowadzenie diagnoz podczas godzin wychowawczych (spisanie wszystkich pomysłów na kartkę)
- spotkanie Przedstawicieli SU i na podstawie wszystkich pomysłów opracowanie planu pracy SU

Jakie były wnioski z przeprowadzonej diagnozy i jakie działania zaplanowaliście?
Wnioski:
- wiele klas miało te same propozycje co należy względnić w planie pracy SU
- część pomysłów musieliśmy odrzucić ze względu na ich nierealność
- zespoły klasowe bardzo sprawnie spisywały swoje pomysły na godzinach wychowawczych
- w skrzynce do której można było wrzucać swoje propozycje anonimowo nie znaleźliśmy nic inspirującego - niestety Uczniowie potraktowali ją "żartobliwie"
Działania: plan pracy SU w załączniku.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Wszyscy uczniowie klas 4-8.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Utworzenie planu pracy SU z uwzględnieniem wszystkich realnych działań.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Za sukces uznajemy to, że każdy mógł się wypowiedzieć na temat planu pracy SU.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

Od czasu wprowadzenia RODU w naszej szkole nie wykonujemy już zdjęć.

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

wspaniale, że oparliście plan Waszej pracy o pomysły wszystkich uczniów, czyli jego adresatów - brawo! laugh Zaczęliście od zebrania pomysłów w klasach poprzez Trójki Klasowe - świetny początek. Co prawda może nie był to wywiad grupowy (zachęcam, by zapoznać się z tym, jak go się przeprowadza), ale raczej forma "burzy mózgów"/dyskusji w grupie. Najważniejsze jednak, że każdy uczeń miał możliwość się wypowiedzieć i coś zaproponować od siebie. Bardzo mi się podoba, że daliście możliwość anonimowej wypowiedzi na kartkach (nawet jeśli uczniowie jej nie wykorzystali).

Świetnie, że zaczęliście od informacji - to niezbędny element we wszelkich działaniach. Osiągnęliście efekt w postaci zebrania pomysłów uczniów i w węższym gronie opracowaliście je i wprowadziliście w plan pracy - wielkie gratulacje!

Co prawda wyzwanie zachęcało raczej do zebrania potrzeb uczniów, ich zainteresowań i zdolności niż pomysłów, aby na ich podstawie opracować działania - odpowiedzi na potrzeby i zainteresowania (np. gdyby uczniom brakowało miejsca do odpoczynku, można wpisać w plan jego stworzenie lub jeśli w szkole są osoby interesujące się sztuką i uzdolnione plastycznie, może zorganizować dla nich kółko plastyczne lub poprosić o zrobienie dekoracji na jakieś szkolne wydarzenie). Wy spytaliście ich już o konkretne pomysły, co także jest bardzo wartościowe. Może następnym razem wyjść od zainteresowań i pasji uczniów, a potem poszukać w szkole możliwości ich realizacji? smiley

 

 Udało Wam się zebrać pomysły uczniów i wprowadzić w plan szkoły, który zawiera bardzo różnorodne wydarzenia. Z pewnością każdy znajdzie w nim coś dla siebie! Szczególnie podoba mi się pomysł na wieczór filmowy - to świetna okazja do integracji, a także Dzień Kota, dzięki któremu robicie coś dobrego dla innych. W Waszym kalendarzu widnieją także bardzo kreatywne propozycje, dzięki którym stworzycie w szkole przyjazną atmosferę i wywoła to dużo radości! laugh Bardzo się cieszę, że włączacie się w organizację wielu wydarzeń w szkole, jak zbiórki, kiermasze czy organizacja balu. Oby tak dalej! Powodzenia w realizowaniu tego planu  i kolejnych wyzwań! wink

Pozdrawiam,

Ula