Obrazek użytkownika Publiczna Szkoła Podstawowa im.Marii Konopnickiej w Suchowoli
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

W ramach akcji przeprowadziliśmy następujące działania:

  1. Najpierw na godzinach wychowawcą przeprowadziliśmy rozmowy na temat tego, co nas motywuje do nauki.(wyjaśniliśmy pojęcie- motywacja)
  2. Następnie wykonaliśmy plakaty mówiące o tym, czego i w jaki sposób lubimy się uczyć.
  3. Wspólnie z nauczycielami zastanawialiśmy się, jak uatrakcyjnić zajęcia lekcyjne i prace domowe, abyśmy chętniej się uczyli i czuli z tego satysfakcję.
  4. Rozmawialiśmy z wychowawcami na temat naszych zainteresowań i planów na przyszłość. Szukaliśmy naszych mocnych stron.
  5. Doszliśmy do wniosków, które spisaliśmy i wywiesiliśmy na tablicy Samorządu Uczniowskiego.

 

Oto one:

  • Uczenie jest przyjemniejsze, gdy na lekcji jest ciekawie. Lubimy korzystać z tablicy interaktywnej.
  • Ciekawe są wiadomości, które mówią o tym, co możemy zastosować w życiu. Interesuje nas to co jest obok nas: przyroda, historia naszego regionu, legendy z naszych stron. Gdy o nich wiemy, czujemy się mądrzejsi.
  • Imponowanie wiedzą młodszym kolegom daje satysfakcję. Każdy lubi czuć uznanie innych. Dlatego chętnie prezentujemy nasze osiągnięcia i wiedzę w formie prezentacji.
  • Chwalenie nas motywuje. Lubimy być nagradzani na forum szkoły za sukcesy w konkursach i zawodach.
  • Chętnie uczymy się przez zabawę: układanie rymowanek, zadań i zagadek dla innych.
  • Zdajemy sobie sprawę, że wiedza zapewni nam zdobycie wykształcenia, a wykształcenie to nasza przyszłość

  Po zapoznaniu wszystkich nauczycieli z wnioskami  podczas apelu oraz dla nieobecnych informacja na tablicy SU postanowiliśmy wprowadzić je w życie.

Zebrane informacje oraz wnioski są dla nas ważne ze względu na informacje zwrotne dla nauczycieli, którzy dzięki temu będą mogli wprowadzić zmiany, które będą bardziej ukierunkowane.

W ramach prac zespołów zadaniowych nauczyciele, też postawili za cel:

-wzmocnić motywację uczniów do pełnego wykorzystania swoich możliwości;

-włączyć rodziców do planowania rozwoju dziecka poprzez współtworzenie z nauczycielami oferty zajęć pozalekcyjnych;

- urozmaicić i indywidualizować pracę z uczniami na zajęciach poprzez stosowanie większej ilości metod aktywizujących (TIK) dostosowanych do potrzeb i możliwości każdego ucznia;

- w dalszym ciągu wzmacniać każde pozytywne zachowanie pochwałami, wyróżnieniami lub nagrodami;

– kierować uwagę ucznia na proces wykonywania zamiast na rezultat czynności;

- omawiać konkretne korzyści, jakie można odnieść z każdej lekcji.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Wychowawcy klas, pozostali uczniowie oraz nauczyciele

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Aby nauczyciel mógł motywować uczniów do pracy, sam musi tę motywację posiadać, gdyż zależność między poziomem tych dwóch motywacji jest wprost proporcjonalna ;) A tak na serio, to jeśli chodzi o najtrudniejsze w realizacji tego zadania było to ,że młodsi uczniowie mieli problem ze zrozumieniem pojęcia motywacja- ale dali radę. Cieżko było wymyśleć jakieś konkretne działania, gdyż  nauczyciele realizują już te punkty (wnioski) w różnym stopniu.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem naszym zdaniem było zaangażowanie wszystkick i możliwość jeszcze lepszego poznania siebie i swoich priorytetów. Nauczyciele z ciekawością oczekiwali na na odpowiedzi uczniów "co ich motywuje do nauki?" oraz mieli nie lada wyzwanie jak jeszcze bardziej można zmotywować do nauki.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 
Drogi Zespole, bardzo się cieszymy, że udało Wam się włączyć w Wasze działanie tak wielu uczniów! Mogli się oni dowiedzieć więcej o motywacji, być bardziej ich świadomi, a nauczyciele mieli okazję usłyszeć, co pomaga uczniom zmobilizować się do nauki. To bardzo cenne! Niezwykle podobają mi się różnorodne plakaty z pracy nad zagadnieniem. Doceniam niezwykle ciekawe i konkretne propozycje do wprowadzenia w życie, pomimo tego, że wiele w jakimś stopniu już jest realizowanych, jak zauważyliście. Mamy nadzieję, że dzięki nim łatwiej będzie nauczycielom wspierać motywację do nauki u uczniów. Gratulacje zrealizowanego wyzwania i sukcesów, o jakich napisaliście!! Pozdrawiamy serdecznie! :)