Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa im. ks. bpa Franciszka Jaczewskiego
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Rada samorządu klasowego oglosiła w klasach wśród uczniów o wybraniu i podjęciu kolejnego wyzwania. Uczniowie poszczególnych klas mieli za zadanie przemyśleć i przedyskutować propozycje zapisu w systemie motywacyjnym. Za realizację tego etapu odpowiedzialne były rady klasowe samorządu. Zespół projektowy na korytarzu przygotował flipchart i tablice do zapisu propozycji. Podzielił plansze na 3 grupy: klasy 1-3, klasy 4-6 oraz klasy 7-8. Uczniowie przez klika dni mogli zapisywać propozycje punktów do systemu motywacyjnego. Zespół w tym czasie pamiętał o sporządzaniu fotorelacji i razem z radami klasowymi przypominał o trawjącym czasie zapisu propozycji. Młodszym uczniom w zapisie pomagali starsi uczniowie. Kolejnym etapem było spisanie w całość propozycji systemu motywacyjnego, zatwierdzenie go przez cały zarząd, przedstawienie go radzie pedagogicznej w celu wyrażenia zgody na wprowadzenie go w życie. Rada nie miała zastrzeżeń i przyjęła go bez poprawek. Został podpisany i powieszony w formie plakatu oraz jako dokument dla samorządu i RP.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Poza zespołem projektowym wyzwanie wspomagały rady klasowe.
 

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsze w realizacji było przelanie na papier pomysłów zapisu, ubranie w słowa myśli i żeby to było zrozumiałe dla czytających.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Udało nam się tak sformułować system motywacyjny, że nauczyciele nie mieli uwag. Pewnie dlatego, że w sumie realizują te punkty w różnym stopniu. Jednak zebrane po raz pierwszy w jeden dokument zwróciły na siebie większą uwagę, zmusiły do przemyśleń.Poza tym wszystkie punkty były możliwe do realizacji.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. System motywacyjny word.docx (14KB)
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo,

Dziękuję za dodanie relacji w obszarze „Uczenie się i nauczanie”. Zajęliście się bardzo ciekawym tematem – motywacją. Myślę, że zarówno dla uczniów i nauczycieli ta wiedza jest bardzo ważna: co nas motywuje do nauki.

Bardzo dobrze, że wszyscy uczniowie mogli wyrazić swoją opinie, a starsi uczniowie pomagali młodszym. Zebraliście bardzo dużo danych na temat motywacji.

Jedna rzecz mnie interesuje – nie znalazłam na nią odpowiedzi w relacji. Wasza lista zawiera zbiór rzeczy, które wpływają na motywacje uczniów. Piszecie, że lista została zaakceptowana przez grono pedagogiczna. Jednak lista określa zakres: co motywuje, a nie zawiera informacji dotyczącej tego, jak wdrożyć w prace nauczycieli wskazane rzeczy. Piszecie, że realizujecie punkty w różnym stopniu, ale to też powinno być określone w jakiś ogólnie przyjętych zasadach. Liczę, że podejmiecie się refkesji nad wdrażaniem zasad.

Pozdrawiam serdecznie