Obrazek użytkownika Szkoła Podstawowa nr 4
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

1. Spotkalismy się w naszym gronie (SU), aby porozmawiać o naszych wyobrażeniach na temat dyskusji klasowych. Ustaliliśmy, że nasza pani pedagog, która ma w tym temacie ogromne doświadczenie wesprze nas w tej wspaniałej inicjatywie.

2. Zorganizowalismy spotkanie z pedagogiem. Wyjaśniliśmy Pani Anicie co jest dla nas najistotniejsze i czym powinniśmy się kierować, aby usyskać akceptację zadania przez koordynatorów Szkoły Demokracji.

Najistotniejsze było dla nas to, aby każdy uczeń i uczennica naszej szkoły mogli wypowiedzieć się w kwestii motywacji do nauki. Za cel postawiliśmy sobie wypracowanie wniosków z dyskusji oraz stworzenie zestawu propozycji działań motywujących uczniów i uczennice do nauki.

3. Poinformowaliśmy całą społeczność szkolna o naszym kolejnym działaniu. Dziennikiem elektronicznym librus napisaliśmy ogłoszenie o treści:

Kochani! W tym tygodniu będziemy realizować kolejne wyzwanie Szkoły Demokracji. Tym razem zajmiemy się motywacją…

Wyzwanie brzmi:

„Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i nauczycielkom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.”

Na lekcjach wychowawczych sprawdzimy co motywuje uczniów i uczennice do nauki oraz zaplanujemy rozwiązania, które zwiększą motywację młodzieży w przyszłości.
 Wnioski zostaną przedstawione na plakatach wywieszonych w szkolnym korytarzu.

Zaplanujemy opracowanie i wprowadzenie w życie rozwiązań, które podsuną nam uczniowie.
Możecie przemyśleć sobie temat w domu, może nasuną się wam już jakieś propozycje.

Samorząd Uczniowski, opiekunowie i pedagog szkolny

4. Każda klasa przeprowadziła dyskusje podczas lekcji wychowawczych. Zajęcia koordynował pedagog szkolny.

5. Wnioski zostały przedstawione na plakatach w korytarzu szkolnym.

6. Stworzyliśmy dokument: SZKOŁA DEMOKRACJI – PROPOZYCJE DZIAŁAŃ (patrz załącznik)

7. Po analizie i prezentacji nauczycielom i wszystkim uczniom zaplanowaliśmy wprowadzenie w życie wypracowanych rozwiązań.

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizację wyzwania aangażowany był pedagog szkolny i wychowawcy klas.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Trudne okazało się przeprowadzenie dyskusji w klasach 1 i 3 (2 klasy u nas w szkole nie ma).To są młodsze dzieci. Wpadliśmy więć na pomysł i poszliśmy do nich po ukończeniu naszych prac. Zaprosiliśmy maluchy na spacer po korytarzu i przedstawiliśmy im nasze prace. Opowiedzieliśmy im o całym przedsięwzięciu. Po powrocie do swoich klas uczniowie młodsi dyskutowali ze swoimi wychowawcami na temat tego, co ich motywuje do nauki.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Sukcesem okazało się to, że wielu uczniów uświadomiło sobie, co ich tak naprawde motywuje do nauki. Mówiliśmy też o tym, jakie demotywatory przeszkadzają im w nauce. Wielu z nas już wie, co nalezy eliminować podczas procesu nauki.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Inne pliki związane z realizacją wyzwania: 
  1. 1. Szkola demokracji 0.docx (14KB)
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Drogi Zespole,

wygląda na to, że spisaliście się na medal! laugh Poinformowaliście o wybranym wyzwaniu - dobry pierwszy krok! Następnie przy cennym wsparciu pani pedagog przeprowadzone zostały lekcje o motywacji w klasach, a wnioski zebrane na plakatach. Dzięki za fotki - widać, że bardzo dużo się u Was działo i uczniowie aktywnie się włączyli! Wspaniale, że przestawiliście wnioski w dostępnej formie i mogliście zaprezentować je młodszym klasom. Doceniam bardzo Waszą pracę włożoną w opracowanie propozycji działań wynikających z dyskusji o motywacji - jest ich mnóstwo i są bardzo konkretne - brawo! Skoro przedstawiliście je nauczycielom, warto teraz wcielać w życie, jak planujecie. Powodzenia! Gratulacje! smiley