Projekt Szkoła Demokracji
realizowany przez:
5. Uczenie się i nauczanie - Szkoła Podstawowa CET w Kowalach
Tak jak wszystkie projekty, ten również omówiliśmy i zaplanowaliśmy we wrześniu. Koordynatorem został Adam.
Niestety nie udało nam się dotrzymać zaplanowanego terminu. Debata odbyła się ze sporym opóźnieniem. Rozpoczeliśmy poszukiwania osoby chętnej do jej poprowadzenia. Znaleźliśmy - panią Agnieszkę - naszą panią bibliotekarkę. Rozpoczęliśmy poszukiwania osób, które chciałyby bardziej zaangażować się w dyskusję. Wszystkie ogłoszenia zamieszczaliśmy na naszym nowym telebimie (środek przekazu informacji - zaainstalowany wskutek działań przy obszarze komunikacja i media). Bardzo szybko zebraliśmy grupy osób, które miały przedstawić działania motywujące ich do nauki i grupę, która opisywała działania demotywujące. Chcieliśmy zapobiec wymknięciu się naszej dyskusji i zbłądzeniu w ślepą uliczkę, dlatego postanowiliśmy poszukać ekspertów, którzy będą czuwali nad merytoryką naszej debaty. Z tym też nie było problemu. Nasze zaproszenie przyjęli:
- pani Marta - szkolny psycholog,
- pani Magdalena (mama naszego ucznia) - nauczycielka j. polskiego,
- pani Katarzyna (mama naszej uczennicy) - coach,
- pan Marek - trener żeglarstwa.
Wszystkich naszych uczniów i nauczycieli (wraz z dyrekcją) zaprosiliśmy do sali gimnastycznej, dn. 10 kwietnia, na godzinę 10.30. Debatę prowadził Adam i pani Agnieszka, uczniowie wypowiadali się, argumentowali, pytali itp.(również Ci z sali). Wnioski spisywały Rozalia i Natalia.
Następnie zabraliśmy się, za opracowanie wniosków z debaty. Również za pomocą telebimu poinformowaliśmy wszystkich przewodniczących klas o spotkaniu w bibliotece szkolnej. Tam również rozmowy były gorące. Wypracowane, konkretne propozycje zmian spisaliśmy . Zadaniem przewodniczących klas byo odczytanie ich na godzinie z wychowawcą. Nauczyciele zostali o nich poinformowani poprzez dziennik elektroniczny Librus. Pojawiły się one również na szkolnym telebimie.
Mamy w planach przeprowadzenie pod koniec roku szkolnego sondy, która zbada czy działania są wprowadzane w życie, czy to co źle funkcjonowało, poprawiło się itd.
Wszyscy uczniowie, nauczyciele, niektórzy rodzice.
Ramy czasowe debaty, których trzeba było sie trzymać - nasi uczniowie chcieliby dłużej porozmawiać. Z drugiej strony narzekali na niewygodę spowodowaną długim siedzeniem na podłodze.
Zaproszenie gości - ekspertów. Ich cenne wskazówki jeszcze długo były cytowane przez naszych uczniów.
Drogi Zespole,
wygląda na to, że wspaniale Wam poszło! Widać, że włożyliście bardzo wiele wysiłku w przeprowadzenie tego działania. Bardzo podoba mi się to, że zaplanowaliście wcześniej wszystko krok po kroku - dobre przygotowanie to podstawa. Zadbaliście o poinformowanie uczniów o debacie, co jest kluczowe przy takich wydarzeniach. Zaprosiliście także dorosłych-ekspertów do wsparcia Waszego działania. Dzięki za fotki - frekwencja była spora i udało Wam się wypisać wiele elementów, które Was motywują i demotywują - brawo! Doceniam ogromnie, że wypisaliście tak wiele ciekawych i konkretnych wskazówek-wniosków dla nauczycieli, by wspierali Was w nauce. Świetny pomysł, by po jakimś czasie sprawdzić skutki Waszego działania, macie już wyniki sondy? Gratulacje zrealizowanego wyzwania! Mamy nadzieję, że te zmiany przyczynią się do większej motywacji uczniów - trzymamy kciuki! Powodzenia!
- Zaloguj się aby dodać komentarz.