Obrazek użytkownika Kolumbus Prywatna Szkoła Podstawowa
Które wyzwanie z obszaru "Wybory" wybraliście do realizacji?: 
1. Przeprowadzamy wybory do władz SU zgodnie z zasadami i procedurami opisanymi w poradniku CEO: Wybory do władz SU. Poradnik dla ucznia.
Data ostatnich wyborów: 
wtorek, Stycznia 3, 2017
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Zaangażowani, aktywni, zdtereminowani... z <namysłem> ruszyliśmy do realizacji wyzwań.

W tym obszarze skupiliśmy się na opracowaniu: REGULAMINU SU, REGULAMINU Kampanii Wyborczej, ZASAD Debaty Wyborczej.

Naturlanie nie tylko o same regulaminy chodzi, ale... EFEKTY:

Regulamin  SU JEST!

Regulamin  KW JEST!

KAMPANIA WYBORCZA 

DEBATA WYBORCZA 

 

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

Zaangażowali się uczniowie i uczennice klasy 7-ej, którzy wspirali podczas Kampanii Wyborczej kandydatów, powstały bowiem SZTABY WYBORCZE  [bardzo prężnie działające!]

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Po raz pierwszy w naszej szkole ukonstytuował się SU, do tej pory powszechne były Zebrania/Spotkania Społeczności Szkolnej. Chcemy nadal kontynuować ten sposób komunikacji dzięki któremu <na bieżąco> można omówić wszelkie sprawy  dotyczące uczniów i uczennic naszej szkoły.

Nasza szkoła liczy 80 uczniów i uczennic, dlatego relizacja form demokracji bezpośredniej pozostaje kluczowa. 

W Wyborach udział będą brały dzieci z klas 1-3, dlatego dla tych, którzy jeszcze niedostatecznie opanowali sztukę pisania i czytania, odpowiednio zostały opracowane karty do głosowania. Otóż są na nich  <znaki graficzne> ułatwiające

rozpoznanie kandydata/kandydatki. Znaki w swej formie są proste i nieskomplikowane: [słoneczko, serce, kwiatek, piorun].

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

opracowanie REGULAMINÓW SU i KW, a także DEBATY

KAMPANIA WYBORCZA - tak jesteśmy z niej absolutnie dumni.

Michał [uczeń klasy 7-ej] prowadził debatę wyborczą, która rozpoczęła prezentacja programu wyborczego przez każdą z kandydatek i kandydata - czas wypowiedzi 3 minuty. Kolejne tury debaty to: odpowiadanie na pytania i wzajemne zadawanie pytań przez kandydatki i kandydata, które również odbywało sie w określonym czasie. Całość debaty została zarejestrowana na kamerze. 

 

 

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Dodatkowe informacje: 

W naszej szkole WYBORY na PRZEWODNICZĄCEGO/PRZEWODNICZĄCĄ SU - odbyły się po raz pierwszy.

28 listopada 2018 roku...razem tworzymy HISTORIĘ.

Udział w głosowaniu wzięli uczniowie i uczennice klas 1-8.

Głosowało: 77 osób - wszystkie głosy były ważne.

 

Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Dzięki za dodanie relacji! :)

Wspaniale, że zdecydowaliście się na przeprowadzenie demokratycznych wyborów i zaangażowaliście prężnie sztaby wyborcze! :) Dzięki także za entuzjastyczną relację! Świetnie, że zdecydowaliście się na zebrania/spotkania jako sposób komunikacji - jak zauważyliście - to wspaniała metoda, zwłaszcza przy takiej liczbie uczniów. Zorganizowaliście również debatę wyborczą - brawo! Dzięki takiej formie można świetnie poznać kandydatów. Z Waszej relacji i zdjęć bije dużo radości, co jest bardzo pozytywne i tak trzymajcie dalej!

Zabrakło nam niestety kilku elementów, o których pisaliśmy w Poradniku do wyzwań https://szkolademokracji2018.ceo.org.pl/sites/szkolademokracji2018.ceo.org.pl/files/poradnik_wyzwania_szkola_demokracji_18.pdf (jest również na platformie w zakładce "Materiały". W punkcie "Co napisać w relacji?" prosiliśmy Was o odpowiedźci na pytania: Kiedy odbyły się wybory? Ile osób głosowało i jaka była frekwencja? Nie zamieściliście również ordynacji wyborczej (może być link, wgrany plik lub wklejona treść). Uzupełnijcie to proszę, a będziemy mogli zaliczyć wyzwanie! :)

Niemniej cieszymy się z Wami z takich wyborów w Waszej szkole i gratulujemy! Czekamy na uzupełnienie!

Komentarze

Uzupełnione:)