Obrazek użytkownika Szkoła Podsatwowa nr 1 im. Jana Kochanowskiego w Trzebiatowie
Super Relacja: 
Tak
Które wyzwanie z obszaru "Uczenie się i nauczanie" wybraliście do realizacji?: 
2. Organizujemy dyskusje klasowe lub szkolne o tym, co nas motywuje do nauki. Wnioski przedstawiamy nauczycielom i opracowujemy konkretne propozycje do wprowadzenia w życie.
Opiszcie jak przebiegła realizacja wyzwania : 

Wybór wyzwania z ostatniego obszaru do realizacji projektu nie sprawił nam klopotu. Jednogłośnie podjęlismy decyzję, że ten obszar będzie dla nas najciekawszy do realizacji, jednocześnie stwierdziliśmy, że o motywowaniu mówi się niewiele, a jest to dla nas bardzo ważny element funkcjonowania w szkole. Długo zastanawialiśmy się w jaki sposób zrealizować działanie. Stwierdziliśmy, że za pomocą lekcji wychowaczych na temat motywacji dotrzemy do największej grupy uczniów, a na dodatek większość będzie miała mozliwość wypowiedzenia się, a my będziemy mogli zwrócić uwagę na każde wypowiedziane zdanie.

Z pomocą naszego opiekuna wyszukaliśmy i dostosowaliśmy do warunków naszej szkoły scenariusz takiej lekcji, przygotowaliśmy wszystkie materiały i stworzyliśmy (po konsultacji z wychowawcami) harmonogram lekcji. Podzieliliśmy się na trzy grupy i rozdzieliśmy klasy, w których przeprowadzimy lekcje. Wyzwanie było spore, bo ustalenie harmonogramu wymagało dostosowania się do terminów godzin wychowawczych w klasach oraz wybrać musieliśmy takie terminy, aby jak najmniej kolidowały z naszymi lekcjami. Spotkaliśmy się jednak z dużą wyrozumiałością ze strony naszych wychowawców (za co dziękujemy). Wyrażali oni bowiem zgodę na to, że mogliśmy nie uczestniczyć w naszych lekcjach.

Realizacja naszego planu trwała około trzy tygodnie, ale udało nam się przeprowadzić godziny wychowawcze we wszystkich klasach naszej szkoły. Najtrudniej było nam rozmawiać z naszymi najmłodszymi kolegami. Trzeba było na bieżąco modyfikować nasz scenariusz, no i oczywiście poprosić jeszcze inne osoby do pomocy. Okazało się bowiem, zgodnie z przewidywaniami naszego opiekuna, że w klasach najmłodszych najtrudniej jest mówić o motywacji, tak aby dzieci zrozumiały dobrze cel naszej wizyty. Mamy nadzieję, że wszystko się udało.

Kolejnym etapem naszego działania było opracowanie krótkiego dokumentu, który byłby podsumowaniem naszej pracy (w załączniku). Najważniejszym elementem tego podsumowania są końcowe zdania, które sformułowaliśmy w formie wniosków/apelu do rodziców, nauczycieli i uczniów.

Nasze podsumowanie przesłaliśmy do wszystkich nauczycieli i rodziców za pomocą dziennika elektronicznego, zamieściliśmy je również na szkolnej stronie internetowej w zakładce samorządu. Przygotowaaliśmy również dokument, który nazwaliśmy SZKOLNYM SYSTEMEM MOTYWACYJNY . Nasz system nie jest dokumentem obszernym, zawiera tylko najważniejsze kwestie, tak aby był łatwy do zapamietania dla wszystkich. Dokument przedstawiliśmy Dyrekcji szkoły i otrzymaliśmy informację, że zostanie on przedstawiony Radzie Pedagogicznej i prawdopodobnie od września włączony do Szkolnych Zasad Oceniania.

Napiszcie kto był zaangażowany w realizację wyzwania (spoza zespołu projektowego)?: 

W realizacji zadania pomagali nam, jak zawsze, nasi wychowawcy, ale również wychowawcy klas, w których prowadziliśmy lekcje. Do pomocy w klasach młodszych zgłosiły się również dwie nasze koleżanki z klasy 8b i 8c.

Co było najtrudniejsze w realizacji wyzwania?: 

Najtrudniejsza okazała się dla nas lekcja w klasach I. Musieliśmy ją bowiem prowadzić bardziej w formie zabawy, ale tu mogliśmy liczyć na pomoc wychowawcy klasy. Trudnym wyzwaniem było również przygotowanie podsumowania naszych lekcji, tak aby dokument mógł być przekazany dyrekcji szkoły.

Co Wam się udało/uważacie za sukces związany z realizacją tego wyzwania?: 

Nasz sukces to przede wszystkirealizacja tych lekcji.Spotkały się one z dużą życzliwością nauczycieli i Dyrektora. No i oczywiście mamy w jednym dokumencie zebrane zasady motywowania uczniów.

Zdjęcia dokumentujące realizację wyzwania: 
Linki związane z realizacją wyzwania: 
https://sp1trzebiatow.edupage.org/text4/
Status: 
Zaakceptowane
Komentarze: 

Droga Grupo, Ogromnie gratulacje! Sprostaliśmy temu wyzwaniu i wygląda na to, że bardzo się do niego przyłożyliście. Włożyliście wiele pracy i przy wsparciu nauczycieli oraz dyrekcji przeprowadziliście lekcje o motywacji do własnego scenariusza - brawo! :) Udało Wam się także opracować zasady motywacji, dzięki którym nauczyciele będą mogli lepiej wspierać uczniów w nauce. Teraz tylko trzymamy kciuki, by udało Was się wcielać to w życie. Pozdrawiamy! :)